آخرین اخبار از روند بازسازی ورزشگاه آزادی

۱۴۰۳/۰۵/۰۳ - ۱۲:۵۲:۰۲
کد خبر: ۳۱۷۲۶۱
آخرین اخبار از روند بازسازی ورزشگاه آزادی

حسین طلا مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه آزادی توضیحاتی ارائه کرد.

حسین طلا مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه آزادی گفت: امروز به لطف همه دوستان هم مسئولان و هم دستگاه های نظارتی، خصوصا مجموعه اجرایی وزارت ورزش، بازسازی ورزشگاه آزادی که در اولویت است، در حال انجام است.  تا پیش از سال ۱۴۰۲، اگر تعمیراتی در این ورزشگاه بود به صورت جزئی بوده است. اما از سال ۱۴۰۲ با یک فرایند بازسازی آغاز شد اما به صورت جدی از اردیبهشت امسال طی قراردادی با قرارگاه خاتم بسته شد، کار با سرعت پیگیری می‌شود. در حوزه عملیات اجرایی با مشکلاتی مواجه بودیم چرا که همزمان برخی مسابقات در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد. به صورت جدی ما کارگاه را در تاریخ پانزدهم تیر به طرف قرارداد تحویل دادیم. الان با سرعت کار را جلو می‌برند. همه چیز بر اساس الزامات AFC است. تمام جایگاه ها، از جمله vip، خبرنگاران، معلولین، حتی تونل بر اساس استانداردهای AFC است.

به گزارش خبرورزشی، او در ادامه گفت: یک اسکوربرد دیگر مقابل اسکوربردی فعلی نصب می‌شود چرا که در حال حاضر یک سوم ورزشگاه به اسکوربرد دید ندارند. لوکس نور افزایش می‌یابد. سیستم صوتی به صورت کامل تغییر می‌کند. به دستگاه VAR مجهز می‌شود استادیوم. پله های اضطراری به سمت زمین هم آماده می‌شود.  در وهله اول انشاالله تا ۱۵ شهریور ورزشگاه را برای حضور تماشاچیان آماده کنیم. ورزشگاه هم کار مقاوم سازی دارد، هم معماری، هم استاندارد سازی.  از دکتر مخبر، وزیر، سازمان برنامه و خزانه دار و همینطور قرارگاه خاتم تشکر می‌کنم. امیدوارم این کار در زمان مناسب انجام شود.

پول VAR تامین شده است؟ هنوز بعد ۱۰ ماه مبلغ آن واریز نشده است!

برج هفت یا هشت بود که یک مبلغی به حساب وزارتخانه واریز شد اما به دلیل مشکلات قانونی به سازمان برنامه و بودجه برگشت خورد. مجدد در ماه اسفند پول به شرکت توسعه وارد شد. نوع بودجه به گونه ای بود که باید تمام الزامات در آن رعایت می‌شد، از جمله اینکه ساخت داخل نباشد. می‌دانید که فدراسیون به عنوان فروشنده یا سازنده انحصاری نبود. آن ها هم فداکاری کردند و همه برای انجام این کار دست به دست هم دادند. در نهایت این بودجه تغییر پیدا کرد. در این یکی دو روزه تمامی‌کارهای آن انجام شد. اسناد قانونی بیاید وجه هم واریز می‌شود. کار VAR عملیاتی می‌شود.

این پروژه روزشمار دارد؟ بگویید فلان روز تکمیل می‌شود

کل زمان قراردادی که با قرارگاه خاتم بستیم ۱۸ ماه است. طبیعتا دو موضوع اینجا موثر است. یکی نحوه تزریق منابع مالی است. نکته دوم اجازه دادن برای برگزاری رویدادها و بازی ها است. هر برنامه ای که در ورزشگاه آزادی برگزار شود، تمام فضای کارگاهی باید جمع آوری شود. خوب این خیلی کار را به تاخیر می‌اندازد. یک زمانی به ما بدهند اینجا بازی و برنامه ای نباشد، کار زود پیش برود.

ارسال نظر