حدنصاب تامين برق تهران شكسته شد

۱۴۰۳/۰۵/۰۴ - ۰۱:۳۰:۲۶
کد خبر: ۳۱۷۲۹۳

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ اعلام كرد: با توزيع بدون محدوديت بيش از ۱۰۰ ميليون كيلووات ساعت انرژي طي يك شبانه روز، حدنصاب تامين برق در شهر تهران در تاريخ صنعت برق شكسته شد.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ اعلام كرد: با توزيع بدون محدوديت بيش از ۱۰۰ ميليون كيلووات ساعت انرژي طي يك شبانه روز، حدنصاب تامين برق در شهر تهران در تاريخ صنعت برق شكسته شد.
كامبيز ناظريان با بيان اينكه تامين برق در شرايط آب و هوايي رخ داده تبديل به چالشي بزرگ براي كشورهاي منطقه شده است، خاطرنشان كرد: عليرغم اينكه چندين كشور همسايه ايران، مجبور به اعمال خاموشي شده‌اند اما شاهد هستيم كه با تلاش بي‌بديل كاركنان صنعت برق، شبكه برق كشور و همچنين شهر تهران با همراهي مشتركان كاملا پايدار مي‌باشد.
وي تصريح كرد: در اين شرايط با توزيع ۱۰۲ ميليون كيلووات ساعت انرژي در شبانه روز، حد نصاب تامين برق شهر تهران در تاريخ صنعت برق شكسته شد و افزود: به ازاي هر يك درجه افزايش دماي هوا در پايتخت، بالغ بر ۲۰۰ مگاوات به بار شبكه تهران افزوده مي‌شود و با توجه به پيش بيني سازمان هواشناسي انتظار مي‌رود بيش از ۳۰۰ مگاوات در دوره آتي به بار شبكه تهران اضافه گردد لذا همراهي و صرفه جويي بيش از پيش هموطنان تهراني براي حفظ پايداري شبكه ضروري است.
ناظريان افزود: با همراهي مشتركان، برنامه‌اي براي اعمال خاموشي در كشور يا شهر تهران وجود ندارد و اميد داريم با تلاش همكاران خود و همراهي و همكاري مردم بتوانيم ايام پيش رو به ويژه هفته جاري و آتي را به عنوان دو هفته بسيار گرم در كشور پشت سر بگذاريم.
وي ارسال پيامك براي مشتركان پرمصرف شهر تهران را به عنوان هشداري براي پرمصرف‌ها دانست و گفت: انتظار مي‌رود اين دسته از مشتركان توجه بيشتري به شرايط فعلي كشور نشان داده و با مصرف منطقي انرژي در ساعات اوج بار به ما در تامين عادلانه انرژي براي همه هموطنان كمك كنند و بديهي است در صورت تداوم اين بي‌توجهي شامل اعمال محدوديت در مصرف خواهند شد.
وي در پايان از شهروندان تهراني درخواست كرد به ويژه طي هفته جاري و آتي با حداكثر صرفه جويي در مصرف برق و خودداري از استفاده از وسايل برقي پرمصرف به ويژه در ساعات ۱۱ تا ۱۷ به حفظ پايداري شبكه برق كشور كمك كنند.

ارسال نظر