رقم‌هاي جديد جريمه «سرعت غيرمجاز» چقدر است؟

۱۴۰۳/۰۵/۰۴ - ۰۲:۰۷:۲۲
کد خبر: ۳۱۷۳۲۷
رقم‌هاي جديد جريمه «سرعت غيرمجاز» چقدر است؟

بر اساس ابلاغ دولت، نرخ جديد جريمه «تجاوز از سرعت مجاز» از ۱۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان متفاوت است. تخلف «تجاوز از سرعت مجاز» در شش گروه طبقه‌بندي شده كه در هر كدام ميزان تجاوز از سرعت مجاز و محل ارتكاب جرم سبب شده تا مبالغ جرايم متفاوت باشد.  

بر اساس ابلاغ دولت، نرخ جديد جريمه «تجاوز از سرعت مجاز» از ۱۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان متفاوت است. تخلف «تجاوز از سرعت مجاز» در شش گروه طبقه‌بندي شده كه در هر كدام ميزان تجاوز از سرعت مجاز و محل ارتكاب جرم سبب شده تا مبالغ جرايم متفاوت باشد.  بر اين اساس تجاوز از سرعت مجاز تا سقف ۱۰ كيلومتر، در كلانشهرها، مراكز استان‌ها، جاده‌هاي بين شهري و مناطق آزاد تجاري - صنعتي ۱۰۰ هزار تومان جريمه دارد. در ساير شهرها و روستاها نيز به ترتيب ۷۰ و ۵۰ هزار تومان جريمه درپي خواهد داشت.

 تجاوز از سرعت مجاز بين ۱۰ تا ۲۰ كيلومتر بيشتر از سقف مجاز سرعت، در كلانشهرها، مراكز استان‌ها، جاده‌هاي بين شهري و مناطق آزاد تجاري - صنعتي۱۵۰ هزار تومان، در ساير شهرها ۱۱۰ هزار تومان و در روستاها ۷۰ هزار تومان جريمه دارد. همچنين تجاوز از سرعت مجاز از ۲۰ تا ۳۰ كيلومتر بيشتر از سقف مجاز نيز در كلانشهرها، مراكز استان‌ها، جاده‌هاي بين شهري و مناطق آزاد تجاري - صنعتي ۲۰۰ هزار تومان جريمه دارد. اين تخلف در ساير شهرها ۱۵۰ هزار تومان و در روستاها نيز ۱۰۰ هزار تومان جريمه در پي دارد. تجاوز از سرعت مجاز از ۳۰ تا ۴۰ كيلومتر بيشتر از سقف مجاز نيز در كلانشهرها، مراكز استان‌ها، جاده‌هاي بين شهري و مناطق آزاد تجاري - صنعتي ۲۵۰ هزار تومان، در ساير شهرها ۲۲۰ هزار تومان و در روستاها ۱۲۰ هزار تومان جريمه خواهد داشت. اين تخلف در صورتي كه سرعت غيرمجاز ۴۰ تا ۵۰ كيلومتر بيشتر از سقف سرعت مجاز باشد، در كلانشهرها، مراكز استان‌ها، جاده‌هاي بين شهري و مناطق آزاد تجاري - صنعتي ۳۰۰ هزار تومان جريمه براي متخلفان خواهد داشت. همچنين مبلغ جريمه آن در ساير شهرها ۲۷۰ هزار تومان و در روستاها ۱۵۰هزار تومان است. در نهايت نيز تجاوز از سرعت مجاز از ۵۰ كيلومتر بيشتر از سقف سرعت مجاز نيز در كلانشهرها، مراكز استان‌ها، جاده‌هاي بين شهري و مناطق آزاد تجاري - صنعتي۵۰۰ هزار تومان، در ساير شهرها ۴۵۰هزار تومان و در روستاها نيز ۲۵۰ هزار تومان جريمه دارد.

ارسال نظر