ادعای شیوع «گال» در برخی روستاها صحت داشت؟

۱۴۰۳/۰۵/۰۵ - ۱۳:۴۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۷۳۶۸
ادعای شیوع «گال» در برخی روستاها صحت داشت؟

در پی انتشار ویدئویی در شبکه های مجازی تحت عنوان «شیوع بیماری تهدید کننده حیات در روستاهای زنگیان ،دزک و ...» تیمی متشکل از متخصصین و پزشکان و کادر بهداشت شبکه بهداشت و درمان سراوان در این روستاها حاضر شدند.

علی اصغر عربشاهی اظهار داشت: در پی انتشار ویدئویی در شبکه های مجازی تحت عنوان «شیوع بیماری تهدید کننده حیات در روستاهای زنگیان ،دزک و ...» تیمی متشکل از متخصصین و پزشکان و کادر بهداشت شبکه بهداشت و درمان سراوان در این روستاها حاضر شدند. 

به گزارش ایلنا، وی افزود: در پی انتشار این خبر، تیم پدافند غیرعامل شبکه سراوان به محل اعلام شده اعزام که پس از انجام بررسی محیط و ساکنین، ابتلاء بیماری "گال" برای مبتلایان گذاشته شد و  آموزش های لازم، به ساکنین جهت رعایت بهداشت فردی ارائه شد.

وی خاطر نشان کرد: بیماری گال یک بیماری انگلی ست که انگل زیر پوست انسان تخم ریزی کرده و خارش شدید ایجاد میکند. گال در تمام دنیا به خصوص در نواحی گرم و مرطوب شایع است.

عربشاهی افزود: راه اصلی انتقال این بیماری، تماس فیزیکی و پوست به پوست طولانی مدت (حداقل برای ۱۵ دقیقه) با افراد آلوده بوده و گاهی از طریق استفاده از وسایل و البسه مشترک مانند لباس، حوله، ملحفه و پتو منتقل می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان عنوان کرد: بیماری گال خطرناک نبوده و قابل درمان است. نیازی به سمپاشی منازل نیست و باتوجه به اینکه ابتلا به بیماری گال مستقیماً به عدم رعایت بهداشت فردی و گروهی مربوط می‌شود لازم است بهداشت فردی و محیطی رعایت و از تماس با افراد آلوده خودداری شود.

وی در پایان گفت: همچنین افراد نباید از وسایل خواب و البسه دیگران استفاده کنند.

ارسال نظر