فروريزش زمين در ميدان ونك

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ - ۰۱:۰۵:۲۲
کد خبر: ۳۱۷۴۰۵

در پي تركيدگي لوله آب در ميدان ونك، بخش‌هايي از خيابان وليعصر دچار فروريزش شد و به همين علت، برخي از امور ترافيكي از جمله مسير بي. آر. تي به‌طور موقت دچار تغيير شدند.

در پي تركيدگي لوله آب در ميدان ونك، بخش‌هايي از خيابان وليعصر دچار فروريزش شد و به همين علت، برخي از امور ترافيكي از جمله مسير بي. آر. تي به‌طور موقت دچار تغيير شدند. علي نصيري رييس سازمان مديريت بحران شهر تهران با اشاره به حادثه اصلي تركيدگي لوله اصلي آب در خيابان برزيل نرسيده به ميدان ونك گفت: اين لوله، لوله اصلي آب شرب منطقه نبوده است. در پي شكسته شدن لوله آب نفوذ كرده و وارد خيابان وليعصر مي‌شود، به دليل عمليات عمراني كه در حال انجام بوده است.  نصيري گفت: جداول نهرهاي اين محدوده برداشته شده و همين امر باعث مي‌شود كه آب وارد شده در خيابان وليعصر به سطح زيرين خيابان نفوذ كند و باعث ايجاد حفره و ريزش در اين محدوده مي‌شود.   رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران تصريح كرد: آب نفوذ كرده به خيابان وليعصر به يك سازه نيمه كاره و يك سازه مسكوني نفوذ مي‌كند كه در حال حاضر با حضور به موقع نيروهاي آتش نشاني تخليه آب صورت گرفته است.همچنين آب در سطح معبر به صورت كامل تخليه شده است و در حال ترميم و عمليات فني و اجرايي حفره ايجاد شده هستند.

وي ادامه داد: در پي اين حادثه با شركت گاز هماهنگي لازم صورت گرفته است تا درخصوص ايمن سازي اين منطقه گاز منطقه قطع شود و در حال حاضر نيز عمليات حفاري و ايمن سازي و بازسازي محدوده در حال انجام است. خوشبختانه با حضور به موقع عوامل شهرداري و نيروهاي امدادي و خدماتي از بروز حادثه‌اي شبيه حادثه خيابان شهران جلوگيري شد.  رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران گفت: در حال حاضر فرماندهي اين بحران با مديريت خدمات شهري شهرداري تهران و نظري معاون خدمات شهري شهرداري تهران در محل حادثه حضور دارند. رييس پليس راهور تهران بزرگ نيز در همين رابطه اعلام كرد: با توجه به تركيدگي لوله آب شهري اطراف ميدان ونك، آبگرفتگي سبب نشست آسفالت شده و محدوديت ترافيكي اجرا شد. سرهنگ سيد ابوالفضل موسوي پور در توضيح بيشتر گفت: روز جمعه پنجم مرداد ماه ۱۴۰۳ به دليل تركيدگي لوله آب شهري مجبور به اجراي محدوديت ترافيكي در اطراف ميدان ونك و جنوب به شمال خيابان وليعصر شديم.

 وي افزود: به دليل تركيدگي لوله آب و البته نشست آسفالت خيابان در محدوده جنوب به شمال خيابان وليعصر مجبور به ايجاد محدوديت ترافيكي و عبور خودرو و وسايل نقليه از خط ويژه اتوبوس شديم. رييس پليس راهور تهران بزرگ افزود: دوستان سازمان آب و فاضلاب مشغول به كار هستند و تا مرتفع شدن اتفاق مجبور به ايجاد محدوديت و ممنوعيت تردد براي سلامت عبور و مرور شهروندان هستيم.  موسوي پور ادامه داد: از تمام مسوولان شهري درخواست مي‌كنم به سرعت به مورد اتفاق افتاده رسيدگي نمايند چرا كه رخداد پيش آمده مي‌تواند به جريان ترافيكي ديگر شريان‌هاي اصلي شهر نيز تاثير بگذارد. بر اساس اين گزارش، روز جمعه، ساعت ۱۰: ۲۵ گزارشي مبتني بر فرونشست زمين در ميدان ونك تهران به مركز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران اعلام شد. اين حادثه يك مصدوم داشته است.

ارسال نظر