این شهر با دمای ۵۰ درجه‌ای گرمترین شهر جهان شد

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ - ۱۹:۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۷۴۴۹
این شهر با دمای ۵۰ درجه‌ای گرمترین شهر جهان شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت شهر دلگان باثبت دمای 50درجه گرم ترین شهر کشور شدوی همچنین گفت در سیستان و بلوچستان افزایش تدریجی دما پیش بینی می‌شود

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته؛ ۲۳ ایستگاه هواشناسی دمای بالای ۴۰ درجه را ثبت کردند که دلگان با ثبت دمای ۵۰ درجه گرم ترین شهر کشور شد.محسن حیدری اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی، آسمان سیستان و بلوچستان صاف تا قسمتی ابری، در شمال استان تا اواسط هفته آینده وزش باد شدید و برخی نقاط توفان گرد و خاک رخ خواهد داد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی سیستان و بلوچستان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سه روز آینده بعدازظهرها در ارتفاعات نیمه جنوبی استان شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای فراهم است تصریح کرد: تا اواسط هفته آینده روی دریا وزش باد و دریای عمان بویژه نواحی شرقی مواج پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان افزایش تدریجی دما پیش بینی می شود و گرمای هوا تا اواسط هفته آینده ماندگار خواهد بود عنوان کرد: زاهدان در گرم ترین ساعات روز دمای، ۴۰ درجه سلسیوس را ثبت کرد.

حیدری افزود: در سیستان و بلوچستان افزایش تدریجی دما پیش بینی می‌شود و گرمای هوا تا اواسط هفته آینده ماندگار خواهد بود.

وی به شهروندان توصیه کرد که با توجه به گرمای هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز بویژه اواسط روز تا بعدازظهر خودداری و تامین،توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت انجام شود.

براساس تصمیم مدیریت بحران استانداری استان، با توجه به تداوم گرمای هوا و به منظور حفظ پایداری شبکه برق فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز خدمات رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز آموزشی در روز شنبه، ۶ مرداد ماه از ساعت ۶ صبح آغاز و با ۲ ساعت تعجیل راس ساعت ۱۱ به پایان می رسد و کاهش ساعت کاری از طریق دورکاری جبران می شود.

بر این اساس اقدامات لازم در راستای رعایت صرفه جویی در مصرف انرژی باید توسط دستگاههای اجرایی صورت گیرد از جمله روشن و خاموش‌کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت بعد از ورود و یک ساعت قبل از خروج در ادارات مورد تأکید است.

همچنین جهت رعایت ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، مدیران موظف هستند کسری ساعت را به صورت دورکاری و با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق مقررات جبران کنند.

دستگاه‌های خدمات‌رسان، نیروهای دارای نوبت کاری شیفت‌گردان، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مشمول کاهش ساعت کاری ادارات نبوده و فعالیت این مراکز به ‌روال عادی است.

ارسال نظر