تام کروز شوالیه شد

۱۴۰۳/۰۵/۰۷ - ۱۱:۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۱۷۴۷۵
تام کروز شوالیه شد

تام کروز با حضور در فرانسه از دست وزیر فرهنگ این کشور نشان لژیون دونور را دریافت کرد.

تام کروز که هم اکنون در حال فیلمبرداری «ماموریت: غیرممکن - روزشمار مرده قسمت دوم» در اروپا است، در دیدار با راچیدا داتی وزیر فرهنگ فرانسه در پاریس، عنوان شوالیه لژیون دونور را دریافت کرد.

به گزارش مهر، این جایزه که از معتبرترین جوایز فرانسه وجهان است، ساعاتی پیش از شروع مراسم افتتاحیه المپیک به کروز اهدا شد. هنرمندان، بازیگران و فیلمسازان مشهوری مانند رابرت ردفورد، مارتین اسکورسیزی و کلینت ایستوود پیش از این با دریافت این جایزه تجلیل شده اند.

کروز برای «دفاع پرشور از سینما که الهام‌بخش همه دوستداران سینمای بزرگ است» این نشان را دریافت کرد. وزیر فرهنگ فرانسه همچنین از فیلمبرداری «ماموریت غیرممکن» در پاریس در سال ۲۰۱۷ تشکر کرد و گفت این کار به طرز شگفت‌انگیزی پاریس را نشان داد.

خبر این بزرگداشت تا پیش از انتشار عکسی که دیروز توسط وزیر فرهنگ منتشر شد مخفی نگه داشته شده بود و کروز هنوز درباره آن چیزی نگفته است. در حالی که فرانسه در تابستان امسال میزبان بازی‌های المپیک است، این کشور با آشفتگی‌های سیاسی پس از انتخابات زودهنگام پارلمانی هم دست و پنجه نرم می‌کند.

اگرچه کروز به طور رسمی در مراسم افتتاحیه المپیک حضور نداشت اما مانند چهره های مشهوری چون سارا جسیکا پارکر، متیو برودریک، شان وایت و نینا دوبرو، لیندسی ون، سرنا ویلیامز، سینتیا اریوو، آریانا گرانده، اسنوپ داگ، کریسی تیگان، جان لجند، تایلا، ملکه لطیفه و ربل ویلسون از مهمانان این جشن بود.

ارسال نظر