گازهاي گلخانه‌اي؛ منشأ گرماي اين روزها

۱۴۰۳/۰۵/۰۸ - ۰۱:۵۰:۵۶
کد خبر: ۳۱۷۵۵۱
گازهاي گلخانه‌اي؛ منشأ گرماي اين روزها

سخنگوي سازمان مديريت بحران كشور گفت: منشأ گرماي اين روزها، گازهاي گلخانه‌اي است كه باعث شده در جهان تغييرات اقليمي را شاهد باشيم. حسين ظفري با اشاره به گرماي اين روزهاي هوا گفت: اتفاقي كه در فضاي جهاني در حال رخ دادن است؛ تغيير اقليم است كه بيشتر به خاطر گازهاي گلخانه‌اي رخ مي‌دهد.

سخنگوي سازمان مديريت بحران كشور گفت: منشأ گرماي اين روزها، گازهاي گلخانه‌اي است كه باعث شده در جهان تغييرات اقليمي را شاهد باشيم. حسين ظفري با اشاره به گرماي اين روزهاي هوا گفت: اتفاقي كه در فضاي جهاني در حال رخ دادن است؛ تغيير اقليم است كه بيشتر به خاطر گازهاي گلخانه‌اي رخ مي‌دهد. اين گازها بيشتر توسط كشورهاي پيشرفته كه از نفت، گاز و زغال سنگ زيادي استفاده مي‌كنند؛ توليد مي‌شوند و در نتيجه حجم زيادي از اين گازها وارد جو زمين مي‌شود. اوافزود: متاسفانه اين كشورها خودشان را دوست‌دار محيط زيست معرفي مي‌كنند اما در عمل شاهد هستيم كه به محيط زيست آسيب مي‌زنند و اقدامات آنها باعث مي‌شود در تابستان‌ها شاهد گرماي شديد و در بهار شاهد بارش‌هاي سيل آسا باشيم اما شاهد زمستان‌هاي خشك باشيم. سخنگوي سازمان مديريت بحران كشور ادامه داد: امريكا يكي از اين كشورهايي است كه حجم بسيار زيادي از اين گازهاي گلخانه‌اي را به جهان تزريق مي‌كند و باعث مي‌شود كشورهايي مثل ما عوارض آن را تجريه كنيم.
ظفري گفت: از هفته گذشته، موج سنگيني از گرما را در غرب آسيا شاهد هستيم كه منشأ آن همان تغييرات اقليمي ناشي از توليد گازهاي گلخانه‌اي است.اين مساله باعث شده عده زيادي از مردم، برق سنگيني را مصرف كنند تا از گرما در امان بمانند و در واقع در مصرف برق ركوردهايي ثبت شد. او افزود: امروز نيز بر اساس اعلام سازمان هواشناسي كشور، روز بسيار گرمي خواهد بود و اميدواريم كه بدون مشكلي اين روز را نيز سپري كنيم.

ارسال نظر