عرضه غيرحضوري ارز اربعين در همه بانك‌ها

۱۴۰۳/۰۵/۰۹ - ۰۱:۰۰:۵۹
کد خبر: ۳۱۷۶۱۹

زائران اربعين مي‌توانند علاوه بر مراجعه حضوري، از طريق مراجعه غير حضوري در قالب پيامرسان و برنامه‌هاي معرفي شده از سوي بانك‌هاي عامل، ارز مورد نياز خود را خريداري و تهيه كنند.

زائران اربعين مي‌توانند علاوه بر مراجعه حضوري، از طريق مراجعه غير حضوري در قالب پيامرسان و برنامه‌هاي معرفي شده از سوي بانك‌هاي عامل، ارز مورد نياز خود را خريداري و تهيه كنند.

از روز (هشتم مردادماه) فروش ارز اربعين براي زائران بالاي پنج سال آغاز و تا سوم شهريور ماه ادامه داشته و زائران اربعين مي‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دينار عراق را با نرخ مركز مبادله ارز و طلاي ايران دريافت كنند. 

هفت بانك ملي، ملت، تجارت، سپه، پارسيان، صادرات و پست بانك به عنوان بانك‌هاي عامل فروش ارز اربعين معرفي شده‌ و ۳۱۶۸ شعبه و باجه از سوي بانك‌هاي عامل به زائران خدمات ارز اربعين ارايه مي‌دهند.  در اين راستا، بانك ملي با ۳۰۲ شعبه، پست بانك با ۲۰۰۸ شعبه و باجه، بانك ملت با ۲۸۰ شعبه، بانك صادرات با ۲۲۱ شعبه، بانك سپه با ۱۸۹ شعبه، بانك تجارت با ۱۰۶ و بانك پارسيان با ۶۳ شعبه در سراسر كشور، آماده ارايه خدمات مربوط به فروش و عرضه ارز اربعين به زائران هستند. براي دريافت ارز اربعين، داشتن كد رهگيري سامانه سماح، گذرنامه و اصل كارت ملي الزامي است و كد رهگيري در سامانه سماح، پس از طي شدن فرآيند ثبت‌نام در سامانه سماح، فعال مي‌شود. به منظور تسهيل در دريافت ارز اربعين براي زائران، سرپرستان خانوار مي‌توانند براي خريد ارز اعضاي خانواده خود (همسر و فرزندان) با در دست داشتن كليه مدارك هويتي خود و اعضاي خانواده به شعب بانك‌هاي عامل فروش اين ارز مراجعه و ارز خود را خريداري كنند. به عبارتي، عدم حضور ساير اعضاي خانواده در شعب فروش ارز بلامانع بوده و سرپرست خانوار مي‌تواند با كارت‌بانكي خود نسبت به خريد ارز براي اعضاي خانواده خود اقدام كند. با اين حال، هفت بانك عامل فوق به منظور تسهيل در فرآيند دريافت و خريد ارز مورد نياز زائران در اربعين، بستر و سازوكار فروش غير حضوري ارز را براي همه زائران واجد شرايط كه ثبت نام خود را انجام داده‌اند، فراهم ساخته است.

 براين اساس، بانك ملي ايران و پست بانك از طريق بستر پيام‌رسان «بله»، بانك سپه از طريق بستر پيام‌رسان «روبيكا»، بانك صادرات از طريق اپليكيشن «سيپنو» به نشاني https: //sepino.bsi.ir/ ، بانك پارسيان از طريق پيام رسان «آيگپ»، بانك تجارت از طريق سامانه الكترونيك بانك تجارت و بانك ملت از طريق پيشخوان الكترونيك بانك ملت، خدمات فروش غير حضوري ارز را به زائران اربعين ۱۴۰۳ ارايه و متقاضيان دريافت غير حضوري ارز مي‌توانند از طريق بسترهاي ارايه شده، مراحل ثبت نام و دريافت ارز مورد نياز خود را دريافت كنند.  در پايان بايد اشاره داشت، فروش ارز ذيل سرفصل فوق (اربعين)، هيچ محدوديتي براي دريافت سهميه سالانه ارز مسافراتي ايجاد نمي‌كند. 

ارسال نظر