هدايت اعتبارات شهرداري به سمت پروژه‌ها

۱۴۰۳/۰۵/۰۹ - ۰۱:۲۵:۴۲
کد خبر: ۳۱۷۶۴۰

بزرگراه شهيد شوشتري و انتهاي يادگار امام پروژه‌هاي افتخارآميزي هستند كه امسال به نتيجه خواهد رسيد و با افتتاح آن شاهد تحول اساسي در پايتخت خواهيم بود.

بزرگراه شهيد شوشتري و انتهاي يادگار امام پروژه‌هاي افتخارآميزي هستند كه امسال به نتيجه خواهد رسيد و با افتتاح آن شاهد تحول اساسي در پايتخت خواهيم بود.
به گزارش ايلنا، لطف ا… فروزنده گفت: معاونين مالي به عنوان عنصر اصلي و اساسي معاونت مالي و اقتصاد شهري به شمار مي‌روند كه استفاده از ظرفيت و توانمندسازي كاركنان، قانون مداري، تعامل و همكاري ميان مجموعه شهرداري از ضروريات فعاليت در حوزه مديريت شهري است. فروزنده اظهار كرد: امروز مي‌توانيم ادعا كنيم مديريت شهري در بخش‌هاي مختلف از نظر درآمدي قابل مقايسه با سال هزار و چهارصد نمي‌باشد، هنگامي كه در نيمه اول مديريت جديد كار را شروع كرد، از بودجه 37 هزار ميلياردي دوازده هزار ميليارد فقط توسط مديريت شهري قبلي محقق شده بود اما با تلاش صورت گرفته اين رقم در سال۱۴۰۱ نزديك به هشتاد همت رسيد؛ كه اين روند متوقف شد و در سال ۱۴۰۲ به عدد ۱۱۶ همتي رسيديم. فروزنده با اشاره به اينكه اتفاق خوبي از نظر درآمدي در مديريت شهري رخ داده است اظهار داشت: به تناسب رشد درآمد، پروژه و فعاليت‌ها، در مناطق تعريف شده است كه اميدواريم مجموعه اين اقدامات به خوبي براي شهروندان تبيين شود تا مردم در جريان فعاليت‌هاي مديريت شهري قرار گيرند. فروزنده گفت: در نظر داريم در نيمه اول امسال ابتدا پروژه‌هاي كوچك مقياس محلات و مناطق را به اتمام برسانيم، بزرگراه شهيد شوشتري و انتهاي يادگار امام نيز پروژه‌هاي افتخارآميزي مي‌باشند كه امسال به نتيجه خواهد رسيد و با افتتاح آن شاهد تحول اساسي در پايتخت خواهيم بود. معاون شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره افتتاح خطوط مترو در دوره مديريت ششم شهري افزود: امسال نيز شاهداتفاقات خوبي در زمينه توسعه و گسترش خطوط مترو خواهيم بود، همچنين در زمينه اتوبوسراني تاكنون حدود ۹۰۰ اتوبوس نو وارد سيستم شبكه حمل و نقل شده است و اميدواريم تا پايان سال هزار دستگاه اتوبوس ديگر وارد شبكه حمل و نقل بشود. وي با اشاره به ره آورد سفر تيم مديريت شهري به چين براي پايتخت نشينان تصريح كرد: در سال ۹۵ خريد حدود ۲ هزار واگن متوقف شده بود كه از اين رقم تعداد هزار و ۵۰ تا سهم شهرداري بود، همچنين استفاده از فاينانس دولت به نفع شهرداري به عنوان بزرگ‌ترين اقدام مديريت شهري مطرح مي‌باشد كه با حمايت دولت شهيد رييسي رخ داد. معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران گفت: در كنار اين موارد بيش از ۲۵۰۰ اتوبوس برقي، ۲۷ هزار تاكسي كنار ده هزار ون و… تمام اين موارد منابع آن ارزي مي‌باشد، و دولت شهيد رييسي با تمام قوا حمايت كرد كه برقي‌سازي اتفاق بيفتد و اگر حضور موثر شهردار در دولت و تامين اعتبار نبود، اين اتفاق هرگز به وقوع نمي‌پيوست. 

ارسال نظر