در این موارد خاص با اورژانس تماس بگیرید

۱۴۰۳/۰۵/۰۹ - ۲۱:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۷۶۹۵
در این موارد خاص با اورژانس تماس بگیرید

رئیس اورژانس تهران درباره مواردی که باید با اورژانس تماس گرفت توضیح داد.

محمد اسماعیلی توکلی رئیس اورژانس تهران با اشاره به زمان رسیدن وسیله امداد اورژانس به محل حادثه گفت: با توزیع کردن ناوگان و اضافه کردن برخی منابع به آنها زمان رسیدن وسیله‌های نقلیه امدادی به محل حادثه در حال حاضر و در یک ماه اخیر با موتور لانس ۱۲ دقیقه و با آمبولانس ۱۶ دقیقه است که نسبت به گذشته این عدد بالاتر بود.

او افزود:روزانه ۱۱ هزار نفر در تهران با سازمان اورژانس تماس می‌گیرند که از این تعداد برای ۳ هزار نفر از آنها مشاوره داده می‌شود. بر اساس شر حالی که همکاران اورژانس دریافت می‌کنند نیرو‌های مربوطه امدادی به محل حادثه اعزام داده می‌شوند. برای مثال حادثه قلبی، ترافیکی و یا نمونه‌های دیگر مانند آتش‌سوزی.

توکلی با اشاره به این سوال که برای چه مواردی می‌توان با اورژانس تماس گرفت ادامه داد: هر چیزی که به حوزه سلامت مربوط می‌شود لزوماً نیاز به تماس گرفتن با اورژانس نیست و تنها در مواقعی که افراد فکر می‌کنند جان شخصی به خطر افتاده ضروری است که با اورژانس تماس بگیرند. متاسفانه تماس‌های زائد بسیار زیادی با سازمان اورژانس گرفته می‌شود که یک نمونه آن مشکلات حیوانات خانگی است.

او اظهار کرد: در شهر تهران ۲ فروند بالگرد اورژانس و یک فروند آمبولانس هوایی که بعد از ۱۰ سال راه اندازی شده و ۲ فروند هواپیمای بال ثابت با کمک هوا نیروز و یک جت بالکن که کل کشور را پوشش می‌دهد وجود دارد.

ارسال نظر