رهبر انقلاب در ديدار اسماعيل هنيه و زياد النخاله:

امروز بلندترين پرچم اسلام در دستان مردم غزه است

۱۴۰۳/۰۵/۱۰ - ۰۰:۳۶:۳۵
کد خبر: ۳۱۷۷۰۸
امروز بلندترين پرچم اسلام در دستان مردم غزه است

حضرت آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي در ديدار اسماعيل هنيه رييس دفتر سياسي حماس و زياد النّخاله دبيركل جهاد اسلامي فلسطين، با تجليل از ايستادگي و مقاومت كم‌نظير مردم مظلوم غزه تاكيد كردند: امروز بلندترين پرچم اسلام در دست ملت فلسطين و مردم غزه است.

حضرت آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي در ديدار اسماعيل هنيه رييس دفتر سياسي حماس و زياد النّخاله دبيركل جهاد اسلامي فلسطين، با تجليل از ايستادگي و مقاومت كم‌نظير مردم مظلوم غزه تاكيد كردند: امروز بلندترين پرچم اسلام در دست ملت فلسطين و مردم غزه است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر روز (سه‌شنبه) در ديدار آقايان اسماعيل هنيه رييس دفتر سياسي حماس و زياد النّخاله دبيركل جهاد اسلامي فلسطين، با تجليل از ايستادگي و مقاومت كم‌نظيرمردم مظلوم غزه، تاكيد كردند: امروز بلندترين پرچم اسلام در دست ملت فلسطين و مردم غزه است و به بركت اين مقاومت زمينه ترويج بيش از پيش اسلام فراهم آمده است.

رهبر انقلاب اسلامي يك از دغدغه‌هاي هميشگي متفكرين اسلامي را چگونگي ترويج اسلام و ارايه يك الگو از جامعه اسلامي برشمردند و افزودند: گرايش روزافزون به اسلام در مقطع فعلي نشان‌دهنده عظمت ايستادگي ملت فلسطين و مردم غزه است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: عامل اصلي عظمت و شكوه مقاومت، مردم غزه و ساكنان ساحل غربي هستند و اميدواريم ملت فلسطين و نيروهاي مقاومت مشمول كمك و حمايت و بشارت‌هاي الهي باشند. در اين ديدار آقاي اسماعيل هنيه با تبريك انتخاب رييس‌جمهور جديد ايران، برگزاري انتخابات اخير را جلوه‌اي از مردم‌سالاري بر مبناي تفكر اسلامي دانست و با اشاره به ديدار خود با آقاي پزشكيان گفت: ما در اين ديدار بار ديگر شاهد مواضع خوب و مستحكم جمهوري اسلامي ايران در قبال موضوع فلسطين و جريان مقاومت بوديم و از اين مواضع احساس افتخار كرديم.

رييس دفتر سياسي حماس با تشريح آخرين وضعيت ميداني و سياسي در غزه و كرانه باختري، گفت: ديروز سيصدمين روز جنگ غزه بود و اكنون به مرحله‌اي حساس و تاريخي رسيده‌ايم كه مردم فلسطين و نيروهاي مقاومت بايد قهرماني و پيروزي خود را تثبيت كنند. در اين ديدار همچنين آقاي زياد النّخاله دبيركل جهاد اسلامي فلسطين با تبريك انتخاب آقاي پزشكيان رييس‌جمهور جديد و تجليل از مواضع وي در حمايت از فلسطين و مقاومت گفت: حضورمشترك رهبران حماس و جهاد اسلامي در ديدار امروز نشانه نمادين از وحدت نيروهاي مقاومت در فلسطين است و به بركت اين وحدت، هماهنگي و همكاري در ميان جبهه مقاومت در منطقه نيز در بهترين حالت خود است.

 

مسير زنگزور به ضرر ارمنستان است

حضرت آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي در ديدار آقاي نيكول پاشينيان نخست‌وزير ارمنستان و هيأت همراه، سياست قطعي و ثابت جمهوري اسلامي ايران را گسترش روابط با همسايگان به‌ويژه ارمنستان دانستند و تأكيد كردند: ما جداً معتقد به توسعه روابط با ارمنستان هستيم و همكاري‌ها ميان ۲ كشور بر اساس منافع تعريف‌شده و بدون در نظر گرفتن سياست‌هاي ديگران، با قوت ادامه خواهد داشت. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي ضمن تشكر از حضور آقاي پاشينيان در مراسم تحليف آقاي پزشكيان رييس‌جمهور و همچنين مراسم تشييع شهيد رييسي، بر حفظ تماميت ارضي ارمنستان تأكيد كردند و گفتند: جمهوري اسلامي ايران مسير زنگزور را به ضرر ارمنستان مي‌داند و همچنان بر اين موضع خود ايستادگي دارد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه بيگانگان نبايد براي روابط كشورها با همسايگان خود محدوديت ايجاد كنند، افزودند: آن چيزي كه امنيت و صلاح كشورها را تامين مي‌كند، اتكاء به خود و نزديكان خود است و اقدامات برخي‌ها كه از راه دور مي‌آيند و در امور ديگر كشورها دخالت مي‌كنند به ضرر آنها تمام مي‌شود. رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به ارتباطات خوب مردم ايران با ارامنه كشور، خاطرنشان كردند: ارامنه ايران در دوران جنگ تحميلي نقش‌آفريني زيادي داشتند و من شخصاً تاكنون به منازل تعداد زيادي از ارامنه رفته‌ام. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي احترام به حضرت مسيح (ع) را يك موضوع مسلّم و قطعي ميان مسلمانان دانستند و گفتند: اين اهانت‌هايي كه به بزرگان اديان الهي از جمله حضرت مسيح (ع) مي‌شود از نظر ما محكوم است. در اين ديدار كه آقاي عارف معاون اول رييس‌جمهور نيز حضور داشت، آقاي نيكول پاشينيان نخست وزير ارمنستان با ابراز خرسندي از روابط رو به گسترش دو كشور، گفت‌وگوهاي خود با آقاي پزشكيان رييس‌جمهور را سازنده و مثبت خواند و گفت: ارمنستان بارها اعلام كرده است كه هيچ مسير فرامنطقه‌اي را در داخل كشور خود نمي‌پذيرد.
آقاي پاشينيان روابط ايران و ارمنستان را راهبردي خواند و از گسترش روابط دو كشور و متنوع شدن آن ابراز خرسندي و استمرار اين روند را مهم ارزيابي كرد.

 

لزوم همكاري‌هاي بيشتر

براي حفظ زبان فارسي

رييس‌جمهور تاجيكستان با رهبر انقلاب ديدار كرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز (سه‌شنبه) در ديدار آقاي امامعلي رحمان رييس‌جمهور تاجيكستان و هيأت همراه، سياست و اولويت اصلي جمهوري اسلامي ايران را گسترش روابط با كشورهاي منطقه به‌ويژه كشورهاي همزبان و داراي فرهنگ، تاريخ و دين مشترك دانستند و تاكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته آماده همكاري صميمانه با تاجيكستان در زمينه‌هاي مختلف است. رهبر انقلاب اسلامي با قدرداني از سفر رييس‌جمهور تاجيكستان به تهران براي حضور در مراسم تحليف رييس‌جمهور كشورمان، رفت و آمد مقامات دو كشور را زمينه‌ساز گسترش همكاري‌ها خواندند و گفتند: زبان فارسي يكي از اشتراكات مهم ايران و تاجيكستان و افغانستان است و بايد براي حفظ و گسترش اين زبان و جلوگيري از برخي تلاش‌ها براي انزواي آن، همكاري‌هاي بيشتري انجام شود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تشكر از اقدامات رييس‌جمهور تاجيكستان براي گسترش زبان فارسي اظهار اميدواري كردند: خط باستاني فارسي نيز در تاجيكستان ترويج شود.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان خاطرنشان كردند: گسترش روابط ايران و تاجيكستان مخالفيني دارد كه بايد براي مقابله با آنها، برنامه وجود داشته باشد. در اين ديدار كه آقاي عارف معاون اول رييس‌جمهور نيز حضور داشت، آقاي امامعلي رحمان با ابراز خرسندي فراوان از ديدار مجدد با رهبر انقلاب، به مذاكرات خود با آقاي پزشكيان اشاره كرد و گفت: همان‌گونه كه چند سال پيش جنابعالي فرموديد دو كشور خويشاوند هستند و ما گسترش پيش از پيش روابط و استفاده از تجارب و پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي در عرصه‌هاي علمي، سلامت و صنعت را خواستاريم.
رييس‌جمهور تاجيكستان در اين ديدار همچنين به برخي اقدامات خود براي گسترش زبان فارسي در اين كشور اشاره كرد.

ارسال نظر