نرخ تورم خوراكي‌ها اعلام شد

۱۴۰۳/۰۵/۱۰ - ۰۰:۳۹:۳۰
کد خبر: ۳۱۷۷۱۱

مركز آمار ايران، متوسط قيمت اقلام خوراكي منتخب براي گروه‌هاي مختلف كالاهاي خوراكي در مناطق شهري كشور را در تير ماه ۱۴۰۳ منتشر كرد.

مركز آمار ايران، متوسط قيمت اقلام خوراكي منتخب براي گروه‌هاي مختلف كالاهاي خوراكي در مناطق شهري كشور را در تير ماه ۱۴۰۳ منتشر كرد. مركز آمار ايران طي گزارشي، ميزان تورم و تغييرات متوسط قيمت اقلام خوراكي منتخب براي گروه‌هاي مختلف كالاهاي خوراكي در مناطق شهري كشور را در تير ماه ۱۴۰۳ منتشر كرد كه به شرح زير است:

گروه نان و غلات

در اين گروه، اقلام «شيريني خشك» با ۲.۳ درصد و «رشته آش» با ۲.۱ درصد بيشترين افزايش قيمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گروه گوشت قرمز، سفيد و فرآورده‌هاي آن‌

در اين گروه، بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام «گوشت گوسفند» با ۳.۳ درصد و «گوشت گاو يا گوساله» با ۱.۴ درصد و همچنين بيشترين كاهش قيمت مربوط به «مرغ ماشيني» با ۰.۳- درصد است.

گروه لبنيات، تخم مرغ و انواع روغن

در اين گروه، بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به «شير خشك» با ۲.۷ درصد و «دوغ پاستوريزه» با ۲.۵ درصد و همچنين بيشترين كاهش قيمت مربوط به «تخم مرغ ماشيني» با ۱.۹- درصد و «روغن نباتي جامد» با ۰.۴- درصد است.

گروه ميوه و خشكبار

در اين گروه، بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به «پرتقال» با ۲۷.۷ درصد، «سيب» با ۲۰.۹ درصد و «هندوانه» با ۱۳.۴ درصد و همچنين بيشترين كاهش قيمت مربوط به «هلو» با ۲۳.۵- درصد است.

گروه سبزيجات و حبوبات

در اين گروه، بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به «هويج فرنگي» با ۲۱.۴ درصد و همچنين بيشترين كاهش قيمت مربوط به «بادمجان» با ۱۳.۶- درصد، «پياز» با ۵.۶- درصد و «سيب زميني» با ۵.۲- درصد است.

گروه قند و شكر، آشاميدني‌ها و ساير خوراكي‌ها

در اين گروه، بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به «شكر» با ۶.۰ درصد و «قند» با ۵.۹ درصد است.

ارسال نظر