آماده واگذاري مديريت خودروسازان هستيم

۱۴۰۳/۰۵/۱۰ - ۰۱:۰۲:۰۵
کد خبر: ۳۱۷۷۴۴

وزير صمت گفت: آمادگي داريم مديريت در خودروسازان را واگذار كنيم، اما اين واگذاري بايد در راستاي افزايش توليد باشد. ‬ عباس‬ علي‌آبادي گفت: استفاده حداكثري از ظرفيت بخش خصوصي مطابق با اصل ۴۴ قانون اساسي يك ضرورت است، اما تحقق اين ضرورت، مستلزم رعايت مواردي از جمله اهليت‌شناسي است.

وزير صمت گفت: آمادگي داريم مديريت در خودروسازان را واگذار كنيم، اما اين واگذاري بايد در راستاي افزايش توليد باشد. ‬ عباس‬ علي‌آبادي گفت: استفاده حداكثري از ظرفيت بخش خصوصي مطابق با اصل ۴۴ قانون اساسي يك ضرورت است، اما تحقق اين ضرورت، مستلزم رعايت مواردي از جمله اهليت‌شناسي است. وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: در صنعت خودرو، بعد از اينكه به يك ثبات مناسب برسيم امكان اينكه واگذاري‌ها را انجام دهيم، وجود دارد.

اكنون آماده هستيم مديريت در خودروسازان را واگذار كنيم به شرط اينكه واگذاري به نحو صحيح انجام شود. البته خصوصي شدن به تنهايي نمي‌تواند خوب باشد، مديريت خصوصي اگر از ظرفيت‌هاي مناسب برخوردار نباشد، ممكن است به اندازه مديريت صحيح دولتي هم نباشد. علي‌آبادي ادامه داد: بخش خصوصي از ابزارهايي استفاده مي‌كند كه اگر آن ابزارها، در راستاي توليد باشد، موثر است و اگر نباشد، ممكن است بازدارنده هم باشد زيرا بخش خصوصي از ابزار منفعت استفاده مي‌كند. وي همچنين در خصوص توليد يك ميليون و ۷۰۰ هزار خودرو، گفت: امسال تلاش داريم با توجه به شعار سال، حدنصاب جديد توليد خودرو را ثبت كنيم از اين رو اميدوارم تا پايان سال به توليد يك ميليون و ۷۰۰ هزار خودرو برسيم. وزير صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه با صدا و سيما افزود: اكنون به سمت افزايش توليد حركت مي‌كنيم و برنامه‌هايي را كه از شركت‌ها دريافت كرده‌ايم ناظر بر همين هدف است. علي‌آبادي، تصريح كرد: پارسال توانستيم يك ميليون و ۳۳۵ هزار دستگاه خودرو توليد كنيم و تا رسيدن به عدد يك ميليون و ۷۰۰ هزار دستگاه راه زيادي نيست. البته براي افزايش توليد، سهمي به عهده شركت‌هاي خودروساز بخش خصوصي و بخشي هم به عهده خودروسازان دولتي گذاشته شده است.

ارسال نظر