آخرین شرایط میزبانی سرخابی‌ها در آسیا و لیگ‌برتر

۱۴۰۳/۰۵/۱۰ - ۲۰:۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۷۷۸۴
آخرین شرایط میزبانی سرخابی‌ها در آسیا و لیگ‌برتر

وضعیت میزبانی استقلال و پرسپولیس همچنان مبهم است و شرایط استانداردسازی استادیوم تختی نیز چندان سرعت نگرفته است و آماده نیست.

وضعیت میزبانی استقلال و پرسپولیس همچنان مبهم است و شرایط استانداردسازی استادیوم تختی نیز چندان سرعت نگرفته است و آماده نیست.

روشنک مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در حاشیه برگزاری جلسه استانداردسازی ورزشگاه‌ها گفتگویی با خبرنگاران داشت و اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: در جریان هستید که ما حدود 14 جلسه برای رفع مشکلات ورزشگاه‌های مختلف که میزبان لیگ برتر خواهند بود، برگزار کردیم و با تمام مدیران باشگاه‌ها جلسه داشتیم تا به مرور مشکلات را برطرف کنیم.

سوال اول از روشنک درباره درخواست استقلال برای میزبانی در مشهد بود و در این‌باره گفت: من این موضوع را شنیدم، اما به‌صورت مکتوب چیزی را دریافت نکردیم. مطابق آیین‌نامه مسابقات هر باشگاهی باید دو ورزشگاه را به ما معرفی کند و در واقع خود باشگاه‌ها هستند که راجع به میزبانی تصمیم می‌گیرند. اگر این درخواست مکتوب به دست ما برسد، بررسی می‌کنیم. همه در جریان هستند که در ورزشگاه آزادی در حال حاضر امکان برگزاری مسابقات نیست. امیدواریم که به‌زودی این ورزشگاه هم با تمام استانداردهای بین‌المللی به چرخه برگزاری مسابقات ما برگردد.

روشنک سپس درباره آخرین شرایط ورزشگاه تختی عنوان کرد: روز گذشته بازدیدی از ورزشگاه تختی تهران داشتیم. فکر می‌کنم با آن سرعتی که مدنظر ماست کارهای این ورزشگاه پیش نمی‌رود، در عین حال امیدواریم با توجه به قول‌هایی که دادند در فاصله 15 روزه تا شروع لیگ برتر چمن ورزشگاه آماده شود، مطمئناً یک مقدار کار باید با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

مسئول مسابقات لیگ برتر درباره شرایط فعلی ورزشگاه آزادی و تختی وضعیت آن‌ها نیز تشریح کرد: لیگ نخبگان به فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها مرتبط می‌شود و من اظهارنظر نکنم بهتر است. طبیعتاً AFC الزامات بیشتری در آن بخش از ما می‌خواهد. با این شرایط بدون شک ورزشگاه تختی مورد تأیید AFC قرار نمی‌گیرد. امیدوارم یک تصمیم و تدبیر درستی داشته باشیم تا لطمه‌ای نخوریم. البته دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم باید سریع‌تر بررسی کنند و اگر قرار است در شهر دیگری میزبانی کنند زودتر بررسی‌های لازم صورت بگیرد تا مشکل حل شود.

وی در واکنش به این موضوع که برخی از رؤسای هیئت‌ها نسبت به اختصاص بلیت به افراد غیرمرتبط در ورزشگاه‌ها انتقاد داشتند، خاطر نشان کرد: این جلسات برای رفع همین مشکلات برگزار می‌شود و اگر هم‌اندیشی و صحبت نشده و معضلات مطرح نشود طبیعتاً راه‌حلی پیدا نمی‌کنیم. به نظر من برگزاری این جلسات خوب و مفید است و با تعاملی که صورت می‌گیرد راه‌حل‌ها پیدا می‌شود و می‌توانیم مشکلات را کمتر کنیم.

روشنک در پاسخ به این پرسش که «اگر ورزشگاه تختی به شروع لیگ نرسد، پلن B وجود دارد؟»، تأکید کرد: پلن‌هایی داریم، ولی اجازه بدهید یک مقدار بیشتر بررسی کنیم. اگر الان صحبت کنم مسئولیت ایجاد می‌شود. حتماً ما پلن‌های جایگزین داریم، گرچه خود باشگاه‌ها باید یک عزم جدی داشته باشند. باید ببینیم باشگاه‌ها چه تصمیمی می‌گیرند و ما هم در کنار آنها هستیم تا مشکلی پیش نیاید.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در پاسخ به سؤال «امکان دارد ورزشگاه پاس قوامین هم به چرخه برگزاری مسابقات برگردد؟» گفت: این ورزشگاه چند نکته مثبت دارد که یکی از آنها کیفیت چمن آن است. بزرگترین مشکل این ورزشگاه بحث عدم حضور تماشاگران است که این مجوز را باید شورای تأمین بدهد و حداقل حضور تماشاگران را که هزار نفر هستند، مشخص کند. بحث دیگر موضوع پارکینگ این ورزشگاه است که شورای تأمین در این مورد هم مجوز لازم را صادر نکرده است. البته مسئولان ورزشگاه با شورای تأمین و مقامات امنیتی مکاتباتی انجام دادند تا بتوانند مجوز بگیرند. اگر مجوز گرفته شود برای ما با این شرایطی که داریم و با کمبود ورزشگاه مواجه هستیم، طبیعتاً می‌توانیم به این فکر کنیم که ورزشگاه پاس قوامین به چرخه برگزاری مسابقات برگردد.

وی در پاسخ به این پرسش که «امکان تعویق مسابقات هست؟» اظهار داشت: این موضوع شدنی نیست. مسابقات تیم ملی از 15 شهریور شروع می‌شود و با توجه به صحبت‌هایی که با آقای قلعه‌نویی داشتیم نظر او این بود که حداقل سه تا چهار هفته مسابقات برگزار شود و اصلاً تعویق مسابقات مدنظر ما نیست. کسی پلنی را که منجر به ضرر تیم ملی شود، دنبال نمی‌کند.

روشنک در جواب به این پرسش که «اگر ورزشگاه تختی آماده نشود امکان جابه‌جایی زمان دربی وجود دارد؟»، یادآور شد: دربی هفته ششم برگزار می‌شود و فعلاً دغدغه ما بازی‌های هفته ابتدایی است. ما یک قول‌هایی گرفتیم و شاید ورزشگاه آزادی تا آن زمان با حداقل امکانات مهیا شود. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و در آن زمان برای دربی هم فکری می‌کنیم.

ارسال نظر