فرار بليتي ۲۰ درصد مسافران در خطوط تندرو اتوبوس
نصب دستگاههاي كارتخوان در اتوبوسها سابقه چندساله دارد، اما اين روزها خرابي اين دستگاهها علاوه بر اينكه مشكلاتي براي مسافران ايجاد كرده، سبب فرار بليتي نيز شده است.
نصب دستگاههاي كارتخوان در اتوبوسها سابقه چندساله دارد، اما اين روزها خرابي اين دستگاهها علاوه بر اينكه مشكلاتي براي مسافران ايجاد كرده، سبب فرار بليتي نيز شده است.
به گزارش ايسنا، مهدي عليزاده مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني شهر تهران در اين باره ميگويد: با توجه به راهاندازي پروژه ABT (سيستم حساب كاربري مبتني بر اعتبار شهروندي) در سطح شهر تهران تاكنون ۴۸۵ دستگاه كارتخوان جهت تجهيز ايستگاهها خريداري و تحويل مناطق اتوبوسراني شده است. عليزاده در مورد علل عمده فقدان يا خرابي دستگاههاي كارتخوان در برخي ايستگاههاي اتوبوس با تأكيد بر اينكه شركت واحد اتوبوسراني صرفا بهرهبردار تجهيزات مذكور بوده و كليه مسووليتهاي فني و اجرايي پروژه كارت بليت اعم از تاييد تجهيزات و نرم افزارهاي سطح تجهيز و ... با سازمان فناوري اطلاعات شهرداري تهران، ميگويد: با اين احتساب برخي از مشكلاتي كه در بهرهبرداري دستگاهها مشاهده شده، در حال رفع هستند و ميتوان هنگ كردن دستگاههاي در معرض تابش نور خورشيد و حرارت بالا با توجه به شرايط ايستگاه و طولاني شدن زمان قرائت برخي از كارت بليتها را از مشكلات عمده دستگاههاي كارتخوان عنوان كرد. وي در مورد ميزان فرار بليت مسافران نيز با تأكيد بر اينكه فرار بليت در ايستگاههاي خطوط تندرو حدود ۲۰ درصد است، ميگويد: شايد يكي از دلايل عمده فرار بليتي ايزوله نبودن سازه ايستگاههاي اتوبوس باشد كه بايد اين مساله حل و فصل شود.