قانون جدید معافیت سربازی + جزئیات

۱۴۰۳/۰۵/۱۵ - ۱۸:۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۸۱۴۴
قانون جدید معافیت سربازی + جزئیات

براساس قوانین جدید، سربازان فراری که از آخرین تاریخ فرار آنان بیش از ۸ سال گذشته باشد و تاکنون مشغول به خدمت نشده باشند، مشمول معافیت می‌شوند.

نحوه معافیت سربازان فراری همواره پرسشی است که مشمولین درگیر آن هستند. برخی شرایط وجود دارد که سربازان فراری در صورت داشتن آنها می توانند برای معافیت اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، چندی پیش سردار تقی مهری رییس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا با تشریح مشوق‌های قانونی برای سربازان وظیفه در سال ۱۴۰۳ ،از اعلام شرایطی در  خصوص معافیت های سربازی، حقوق دریافتی سربازان، کسری خدمت در شرایط مختلف در سال جاری خبر  داد.

قانون جدید معافیت سربازان فراری بالای هشت سال

براساس قوانین جدید، سربازان فراری که از  آخرین تاریخ فرار آنان بیش از ۸ سال گذشته باشد و تاکنون مشغول به خدمت نشده باشند، مشمول معافیت می‌شوند. مدت فرار این افراد تا سال ۹۵ محاسبه می‌شود و در صورتی که از آن زمان تاکنون خدمت ننموده باشند، می‌توانند از مزایای معافیت بهره‌مند شوند.

این تدابیر می‌توانند به سربازان فراری کمک کنند تا از بارهای مالی و اجتماعی ناشی از فرارشان رهایی یابند و به طور مساوی با سایرین از مزایای خدمت نظامی بهره‌مند شوند.

علاوه بر این، در صورتی که مدت غیبت یک فرد از خدمت نظامی تا پایان سال ۹۵ به ۸ سال نرسد، این افراد می‌توانند مدت خدمت نظامی خود را به صورت ناپیوسته و در بازه‌های زمانی مختلف انجام دهند. این امکان به آنها اجازه می‌دهد که مدت خدمت نظامی خود را بر اساس شرایط شخصی و موقعیت‌های خود برنامه‌ریزی کنند و از انعطاف بیشتری در انجام وظایف نظامی بهره‌مند شوند.

ارسال نظر