مساله فلسطين بالاترين اولويت را در ذهن رهبر انقلاب دارد

۱۴۰۳/۰۵/۱۶ - ۰۰:۳۸:۰۵
کد خبر: ۳۱۸۱۶۶

شهيد اسماعيل هنيه با تاكيد بر اينكه مساله فلسطين بالاترين اولويت را در ذهن رهبر انقلاب دارد، بر اين اعتقاد بود كه توانمندي‌هاي داخلي مقاومت و كمك‌هاي محور مقاومت موجب شد تا بتوانيم اين مسير را ادامه دهيم. شهيد اسماعيل هنيه رييس دفتر سياسي حماس پيش از شهادت در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع‌رساني مقام معظم رهبري اظهار كرد: تكرار ديدار با رهبر انقلاب در تهران، گواه جايگاهي است كه مساله فلسطين در ذهن رهبري و مردم مسلمان ايران دارد.

شهيد اسماعيل هنيه با تاكيد بر اينكه مساله فلسطين بالاترين اولويت را در ذهن رهبر انقلاب دارد، بر اين اعتقاد بود كه توانمندي‌هاي داخلي مقاومت و كمك‌هاي محور مقاومت موجب شد تا بتوانيم اين مسير را ادامه دهيم. شهيد اسماعيل هنيه رييس دفتر سياسي حماس پيش از شهادت در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع‌رساني مقام معظم رهبري اظهار كرد: تكرار ديدار با رهبر انقلاب در تهران، گواه جايگاهي است كه مساله فلسطين در ذهن رهبري و مردم مسلمان ايران دارد. مساله فلسطين بالاترين اولويت را در ذهن رهبر انقلاب دارد. در جلسات با رهبر انقلاب، همواره به موضوعات مرتبط با ماهيت اين درگيري و اين مناقشه چه در مساله فلسطين و چه در منطقه پرداخته مي‌شود. علاوه بر اين به چگونگي استحكام و پايداري و قدرتمند ماندن مقاومت براي مقابله با اين پروژه صهيونيستي پرداخته مي‌شود؛ چرا كه اولين خط دفاعي منطقه و ملت، مقاومت در فلسطين است. وي افزود: ديدار با مقام معظم رهبري معناي ديگري هم پيدا كرده است؛ به صورتي كه هيات حماس و جهاد اسلامي يك هيات مشترك بود و اين نشان‌دهنده ماهيت اين رابطه و اين برادري و اتحاد ايماني و جهادي در سرزمين فلسطين است. اين ديدار همچنين پيامي به امت اسلامي است كه ما مي‌خواهيم اين امت متحد باشد. همچنين معتقديم كه اين پيام مهم بود و رهبر انقلاب با كمال قدرداني و افتخار به حضور يك هيات مشترك فلسطيني - اسلامي در اين ديدار نگاه كردند؛ ان شاءالله در اين مسير پيروز هستيم. هنيه ادامه داد: حمايت از مقاومت در فلسطين بر اساس يك وظيفه شرعي، اسلامي، انسان‌دوستانه و برادرانه است.

همچنين برگرفته از نگاه به ماهيت درگيري با اين پروژه صهيونيستي است زيرا خطر آن محدود به فلسطين نيست بلكه به تمام منطقه گسترش پيدا مي‌كند. رييس دفتر سياسي حماس درباره تاثير جبهه مقاومت منطقه در حمايت از فلسطين، گفت: ترديدي نيست كه آنچه جبهه‌هاي مقاومت در لبنان، يمن و عراق انجام دادند و پيشرفت چشمگير برادران انصارالله يمن در هدف قرار دادن تل‌ آ ويو با يك پهپاد يك تغيير كيفي در رويارويي با رژيم صهيونيستي از خارج از سرزمين فلسطين ايجاد كرده است. وي تاكيد كرد: ما بر اين باوريم كه در يك لحظه بسيار مهم و تعيين‌كننده هستيم. ما فرصت بسيار خوبي براي رسيدن به پيروزي داريم اگرچه چالش‌هايي پيش‌روي ما وجود دارند كه آسان نيستند؛ به ويژه شرايط انساني در غزه و قتل‌عام‌ها و كشتارها، نابودي، آوارگي و بي‌خانماني و آنچه دشمن در كرانه باختري انجام مي‌دهد، اما در مسير پيروزي هستيم. هنيه خاطرنشان كرد: بدون شك، سرمايه‌هايي را كه پشتوانه توانايي مقاومت در ايستادگي هستند را مي‌توان در سه اصل تصريح كرد. اولين اصل بنياد ايماني و اعتقادي است كه خاصيت ايماني و جهادي‌اي كه برگرفته از اين مبدا است و به مقاومت توانايي استواري در ميدان و بخشش و فداكاري، صبر و تحمل پيامدهاي اين راه را داده است.

اصل دوم آمادگي نظامي است. قبل از توفان‌الاقصي، در طول سال‌ها يك آماده‌سازي بلندمدت توسط گروه‌هاي مقاومت وجود داشت كه توانايي خود را ايجاد كردند و اين قابليت‌ها را توسعه دادند و امكاناتي را به دست آوردند تا بتوانند اين نبرد و حماسه تاريخي را ايجاد كنند. درست است كه در توازن قوا بين ما و دشمن تفاوت زيادي وجود دارد، اما توانمندي‌هاي داخلي مقاومت و كمك‌هاي محور مقاومت موجب شد تا بتوانيم اين مسير را ادامه دهيم. رييس دفتر سياسي حماس افزود: اصل سوم ائتلاف‌هاي راهبردي است. اين مقاومت روابط خود را با محور مقاومت، با اجزاي ملت با عمق استراتژيك خود در ميان اين ملت و در اين منطقه حفظ كرده و فراتر از آن، روابط را با كشورها چه در امريكاي لاتين يا در جاهاي ديگر مانند روسيه، چين و آفريقاي جنوبي ايجاد كرده و همين موجب شده است كه در اين موضوع، چترهاي سياسي براي مقاومت در شوراي امنيت و جاهاي ديگر ايجاد شود. اين سه اصل مديون لطف الهي است كه منبع پايان‌ناپذيري اين مقاومت شجاعانه است.

ارسال نظر