توسعه كشور از مسير دريا مي‌گذرد

۱۴۰۳/۰۵/۱۶ - ۰۱:۰۱:۵۵
کد خبر: ۳۱۸۱۹۱

معاون توسعه ناوگان كشتيراني جمهوري اسلامي ايران گفت: امروز در راستاي توسعه و تعالي كشور، راهي جز دريا نداريم و هيچ يك از شاخص‌هاي توسعه‌اي اهميتي به اندازه حمل و نقل دريايي ندارد.

معاون توسعه ناوگان كشتيراني جمهوري اسلامي ايران گفت: امروز در راستاي توسعه و تعالي كشور، راهي جز دريا نداريم و هيچ يك از شاخص‌هاي توسعه‌اي اهميتي به اندازه حمل و نقل دريايي ندارد. به گزارش ايرنا، معاون توسعه ناوگان كشتيراني جمهوري اسلامي ايران در جمع خبرنگاران افزود: ايران هشت‌هزار كيلومتر مرز آبي و خشكي با ۱۴ كشور دارد كه ۴۰ درصد آنها مرز آبي، رودخانه‌اي و دريايي است و همين مساله اهميت حوزه دريا را براي كشور در ابعاد مختلف نشان مي‌دهد. دريا علاوه بر تامين منابع دريايي، زيردريايي، آبزيان و شيلات، همچنين گردشگري دريايي، از نظر سوق‌الجيشي و حمل و نقل از اهميت بالايي برخوردار است. اين مقام مسوول كشتيراني جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان‌كرد: اهميت حمل و نقل دريايي به اندازه‌اي است كه در همه اسناد رسمي كشور به‌ويژه در سال‌هاي گذشته مورد تاكيد قرار گرفته و «توسعه دريامحور» يكي از كليدواژه‌هاي اصلي بوده است. وي ادامه‌داد: كشتيراني جمهوري اسلامي ايران همواره يكي از اركان قدرت كشور بوده است كه از گزند تحريم‌ها نيز در امان نبوده است و اين تحريم‌ها در حدي است كه حتي پرسنل كشتيراني در هيچ كجاي جهان نمي‌توانند پياده شوند. معاون توسعه ناوگان كشتيراني جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به اينكه با وجود شرايط ياد شده چرا كشتيراني سرپا مانده است، تصريح‌كرد: كشتيراني يك بنگاه تمام‌راهبردي براي كشور است. اين مجموعه ناوگان ملكي خودش را داراست و اگر چنين نبود، هزينه‌هاي حمل و نقل، بيمه و غيره در كشورمان بسيار بيشتر از ميزان فعلي بود.