اعتراض باشگاه استقلال به تعداد سهمیه‌های بازیکنان خارجی پرسپولیس

۱۴۰۳/۰۵/۱۶ - ۱۲:۵۹:۰۲
کد خبر: ۳۱۸۲۲۵
اعتراض باشگاه استقلال به تعداد سهمیه‌های بازیکنان خارجی پرسپولیس

براساس دستورالعمل ناظر برقراردهای لیگ بیست و سوم، مقرر شده بود که به ازای هر بازیکن خارجی که در کمتر از ۶۰ درصد دقایق بازی حضور داشته، از سهمیه ۱+۵ بازیکن خارجی تیمش کسر شود.

فرشید سمیعی با ارسال نامه‌هایی خطاب به نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس کارگروه ناظر بر قراردادهای فدراسیون فوتبال، رییس کمیته تدوین مقررات و رییس کمیته تعیین وضعیت، مراتب اعتراض رسمی باشگاه استقلال مبنی بر احتمال عطف به ماسبق نمودن تغییرات در مقرره سهمیه بازیکنان خارجی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، براساس دستورالعمل ناظر برقراردهای لیگ بیست و سوم، مقرر شده بود که به ازای هر بازیکن خارجی که در کمتر از ۶۰ درصد دقایق بازی حضور داشته، از سهمیه ۱+۵ بازیکن خارجی تیمش کسر شود. در همین راستا سهمیه بازیکنان خارجی باشگاه پرسپولیس به دلیل حضور کم نبیل باهویی و وحدت هنانوف با کسر دو سهمیه مواجه خواهد شد اما فدراسیون فوتبال تاکنون شفاف‌سازی نکرده است.

در بیانیه باشگاه استقلال در اعتراض به این موضوع آمده است: «فرشید سمیعی، مدیرعامل باشگاه استقلال، در این نامه‌ها با استناد به قوانین مندرج در آئین نامه نقل و انتقالات رقابت‌های لیگ برتر صراحتا یادآور شد، هر گونه عطف به ماسبق نمودن مصوبه جدید در خصوص سهمیه بازیکنان خارجی و اضافه نمودن بازیکنان خارجی (برخلاف آیین نامه حاکم بر فصل پیش مسابقات) به برخی باشگاه‌ها دخالت در تعیین نتایج فصل آینده به حساب می‌آید و باعث رقابتی ناعادلانه در فصل آتی خواهد شد که به هیچ عنوان قابل پذیرش نخواهد بود.

از این رو کاملا ضروریست افراد دخیل در این موضوع اجازه دهند حاکمیت قانون در فوتبال همچنان پابرجا بماند و از تضعیف آن دست بردارند. باشگاه استقلال به عنوان یک باشگاه قانون‌گرا تا به امروز از کلیه مصوبات، قوانین و مقررات جاری در فوتبال پیروی کرده است از این رو از ارکان فوتبال ایران انتظار دارد از قانون مصوب خود محافظت نمایند.»

در پایان این بیانیه آمده است: «درصورتی‌که قانون گذاران خود به قانون مصوب اهمیتی ندهند، انتظار احترام به قانون از سوی دیگران، آرزویی عبث و بیهوده‌ خواهد بود. لازم به ذکر است مدیرعامل استقلال پس از ارسال نامه‌های مذکور در فواصل مختلف زمانی و مذاکره با مسوولان تصمیم گیرنده در این خصوص، نگرانی شدید خود را ابراز داشته و آثار برآمده از تصمیمات آتی آنان‌ را برشمرده و درخواست کرده جهت تحکیم و تثبیت قانون گام برداشته و اجازه دهند کلیه باشگاه‌های حاضر در مسابقات زیر چتر قانون ، از موهبت عدالت برخوردار شوند.»

ارسال نظر