از این دو موشک ایرانی باید ترسید

۱۴۰۳/۰۵/۱۶ - ۲۱:۲۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۸۲۴۵
از این دو موشک ایرانی باید ترسید

یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران، «قدر-110» نام دارد؛ این موشک محصول بهینه‌سازی شهاب3 و نگرانی‌های بسیاری را در اردوگاه دشمنان به‌بار آورده است.

روزنامه همشهری نگاهی به مشخصات و توانایی‌های مدرن‌ترین موشک‌های بالستیک ایران انداخته است.

به گزارش همشهری، در این مطلب آمده است:

یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران، «قدر-110» نام دارد؛ این موشک محصول بهینه‌سازی شهاب3 و نگرانی‌های بسیاری را در اردوگاه دشمنان به‌بار آورده است. اگرچه باید به این نکته اشاره کنیم که انتخاب سلاح‌ها و تجهیزات نظامی در یک عملیات رزمی، طبیعتا برعهده فرماندهان و متخصصان این امر است، اما در شرایط کنونی، نگاهی کرده‌ایم به مشخصات فنی 2نوع از موشک‌های بالستیک پیشرفته ایران.

به اذعان بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی، این موشک، یکی از مدرن‌ترین موشک‌های بالستیک ایران است. قدر-110 در مدت زمان تقریبی 30دقیقه آماده پرتاب خواهد بود و با سرعت و مانورپذیری بسیار بالای خود، آمادگی رویارویی با انواع سامانه‌های پدافندی و راداری را دارد. یکی از مزایای مهم قدر-110 دو‌مرحله‌ای بودن آن است؛ یک مرحله با سوخت جامد و دیگری با سوخت مایع. قدر-۱۱۰ به‌راحتی می‌تواند مسیرش را تغییر دهد که این کار باعث می‌شود، هنگام شناسایی توسط دشمن به‌راحتی از تیررس آنها بگریزد. این موشک همچنین دارای سیستم خلبان خودکار پیشرفته و موقعیت‌یاب‌جهانی (GPS) است. همچنین شنیده‌ شده است که نسخه‌ جدیدتری از این موشک با نام «قدر-110‌ای» ساخته شده است که طول آن بین 19 تا 20متر تخمین زده می‌شود. این موضوع طبیعتا بر میزان برد و همچنین وزن سر جنگی موشک تأثیرگذار خواهد بود.

نکته مهم دیگر درباره قدر-110 این است که در زمان رونمایی و آزمایش، ایالات متحده مدعی شده ایران موشکی را آزمایش کرده که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است. این موضوع نشان می‌دهد که موشک قدر-110 نگرانی‌هایی را نزد دشمنان ایران پدید آورده است.

ارسال نظر