پاسخگويي مالياتي به فعالاناقتصادي در اتاق اصناف
دستيار مردميسازي رييس سازمان امور مالياتي با بيان اينكه تلاش سازمان امور مالياتي در جهت تعامل با موديان و مردم بوده است، تصريح كرد: ميزهاي خدمت در اتاق اصناف براي اولين بار و بهطور معمول در دل بازار شكل گرفت و بهترين نيروهاي سازمان امور مالياتي در اختيار موديان در بخش ميز خدمت قرار گرفتند تا از آنها سوال بپرسند.
دستيار مردميسازي رييس سازمان امور مالياتي با بيان اينكه تلاش سازمان امور مالياتي در جهت تعامل با موديان و مردم بوده است، تصريح كرد: ميزهاي خدمت در اتاق اصناف براي اولين بار و بهطور معمول در دل بازار شكل گرفت و بهترين نيروهاي سازمان امور مالياتي در اختيار موديان در بخش ميز خدمت قرار گرفتند تا از آنها سوال بپرسند.
بهرهمندي از يك نظام مالياتي قوي، دقيق و هوشمند از مشخصههاي بارز كشورهاي توسعه يافته است. ماليات در كشورهاي پيشرفته از اهميت بالايي برخوردار است و نقش قابل توجهي در تأمين بودجه مورد نياز كشور دارد. بر اثر اقداماتي كه در اين زمينه طي ساليان اخير صورت گرفت، درآمدهاي مالياتي دولت تا حد قابل توجهي افزايش يافت. از اين درآمدها در بخشهاي مختلف مانند بهداشت و درمان و ارايه خدمات بهتر به مردم استفاده شد و شاخص مردميسازي امور در سازمان امور مالياتي تقويت شد. در اين چارچوب، نشاندار كردن مالياتها صورت گرفت. به نحوي كه موديان مالياتي توانستند محل مصرف ماليات را مشخص كنند. از سوي ديگر، در بستر تبصره ماده ۱۰۰ شرايط براي پرداخت اقساطي ماليات فراهم شد. از سوي ديگر ميزهاي خدمت در اتاق اصناف براي اولين بار و بهطور معمول در دل بازار شكل گرفت، حميد بهزادي بخش، دستيار رييس سازمان امور مالياتي در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمينه ميزهاي خدمت تصريح كرد: قبلاً ميزهاي خدمت فقط در بازار و در سازمان امور مالياتي انجام ميشد. صحبتي با اتاق اصناف تهران داشتيم كه ميزهاي خدمت در اتحاديهها برگزار شود. آنها نيز از اين طرح بسيار استقبال كردند.