هشدار؛ كلاهبرداري‌هاي اينترنتي در سفر اربعين

۱۴۰۳/۰۵/۱۷ - ۰۱:۲۷:۴۵
کد خبر: ۳۱۸۲۹۶
هشدار؛ كلاهبرداري‌هاي اينترنتي در سفر اربعين

موج جديدي از كلاهبرداري‌هاي اينترنتي در راه است و متقاضيان مي‌بايست براي ثبت‌نام تنها از سامانه سماح استفاده كرده و به تبليغات فريبنده فضاي مجازي اعتماد نكنند.

موج جديدي از كلاهبرداري‌هاي اينترنتي در راه است و متقاضيان مي‌بايست براي ثبت‌نام تنها از سامانه سماح استفاده كرده و به تبليغات فريبنده فضاي مجازي اعتماد نكنند. سرگرد «مختار رضايي »در تشريح اين خبر، اظهار داشت: در اين ايام، سايت‌هاي جعلي به يكي از ابزارهاي اصلي مجرمان تبديل شده و ناآگاهي برخي كاربران فرصت مناسبي را براي سوءاستفاده‌گران فراهم مي‌كند. رييس اداره فرهنگي اجتماعي پليس فتا فراجا با اشاره به نزديك شدن به مراسم اربعين حسيني و افزايش تعداد زائران كربلا، هشدار داد: موج جديدي از كلاهبرداري‌هاي اينترنتي در راه است و متقاضيان مي‌بايست براي ثبت‌نام تنها از سامانه سماح استفاده كرده و به تبليغات فريبنده فضاي مجازي اعتماد نكنند.  او ادامه داد: كلاهبرداران با ارسال پيام‌هاي اغواكننده، زائران مشتاق را به لينك‌هاي آلوده هدايت مي‌كنند و اطلاعات بانكي آنها را به سرقت مي‌برند، در اين راستا زائران مي‌بايست تنها از طريق سامانه سماح به نشاني samah.haj.ir ثبت‌ نام كرده و هرگز مدارك هويتي خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهند.

 اين مقام مسوول اضافه كرد: مجرمان اينترنتي با ارسال لينك‌هاي جعلي و نصب بد افزار بر روي تلفن همراه كاربران، اطلاعات بانكي آنان را سرقت مي‌كنند و كاربران بايد هنگام پرداخت هزينه به صورت اينترنتي، نكات ايمني را رعايت كرده و از درگاه‌هاي مورد اعتماد استفاده كنند.  رييس اداره فرهنگي اجتماعي پليس فتا فراجا خاطرنشان كرد: هوشياري و دقت شهروندان در اين ايام مي‌تواند از وقوع بسياري از جرايم سايبري جلوگيري نمايد و رعايت نكات ايمني، سفري امن و بدون نگراني را براي زائران رقم بزند.

 اين مقام انتظامي در ادامه خبر داد: افرادي كه مي‌خواهند گذرنامه زيارتي دريافت كنند، مي‌توانند از طريق سامانه‌هاي مجازي و برنامه كاربردي «پليس من » بخش گذرنامه استفاده كنند.
 او توصيه كرد: عموم مردم مي‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعاليت مشكوك، فورا  از طريق سايت پليس فتا به نشاني Fata.gov.ir بخش مركز فوريت‌هاي سايبري يا تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را گزارش دهند.

ارسال نظر