تاكيد واكسيناسيون سرخك در استان‌هاي غربي و شرقي

۱۴۰۳/۰۵/۱۸ - ۰۰:۴۲:۳۶
کد خبر: ۳۱۸۳۹۱
تاكيد واكسيناسيون سرخك در استان‌هاي غربي و شرقي

رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت با اشاره به تاكيد بر كنترل واكسيناسيون سرخك در استان‌هاي غربي و شرقي، در عين حال به افراد كمتر از ۱۵ سال متقاضي حضور در مراسم اربعين توصيه كرد كه پرونده واكسيناسيون و تزريق واكسن سرخك را كنترل كنند.

رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت با اشاره به تاكيد بر كنترل واكسيناسيون سرخك در استان‌هاي غربي و شرقي، در عين حال به افراد كمتر از ۱۵ سال متقاضي حضور در مراسم اربعين توصيه كرد كه پرونده واكسيناسيون و تزريق واكسن سرخك را كنترل كنند. دكتر شهنام عرشي با اشاره به اپيدمي بيماري سرخك در عراق گفت: بيماري سرخك فقط به كشور عراق محدود نمي‌شود؛ بلكه اين بيماري طي سال گذشته در كشورهاي پاكستان و افغانستان نيز اپيدمي شد. به دليل اپيدمي بيماري سرخك در افغانستان و پاكستان با افزايش موارد ابتلا به اين بيماري را در استان سيستان ‌و بلوچستان مواجه شديم و در عين حال با اجراي تمهيداتي توانستيم بيماري سرخك در اين استان را كنترل كنيم. او با اشاره به وضعيت سرخك در كشور عراق گفت: وزارت بهداشت براساس وضعيت بيماري سرخك در عراق به دانشگاه‌هاي علوم‌ پزشكي استان‌هاي غربي كشور اعلام كرده اگر پرونده واكسيناسيون يك كودك داراي نقصان است، نسبت به لكه‌گيري اين موضوع اقدام كنند.

عرشي درباره چرايي اجراي لكه‌گيري واكسيناسيون سرخك در استان‌هاي غربي بيان كرد: هدف از واكسيناسيون كودكان اين است كه افراد مستعد كمتري در ارتباط با سرخك داشته باشيم و از اپيدمي اين بيماري در كشور جلوگيري كنيم.
او با بيان اينكه در آستانه اربعين حسيني قرار داريم، به تمام افراد كمتر از ۱۵ سال كه قصد سفر به عراق و شركت در مراسم اربعين را دارند توصيه كرد كه سوابق واكسيناسيون خود را بررسي كنند به نحوي كه حداقل دو بار سابقه تزريق واكسن سرخك داشته باشند. بررسي سوابق واكسيناسيون يك توصيه است و هيچ اجباري وجود ندارد. عرشي با اشاره به پرونده واكسيناسيون شهروندان ايراني گفت: اگر شهروندان ايراني نتوانستند سابقه واكسيناسيون خود را كنترل كنند با مراجعه به مراكز درماني از وضعيت تزريق واكسن سرخك مطلع شده و در صورت نياز مي‌توانند نسبت به تزريق واكسن اقدام كنند. رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت با تاكيد بر اينكه تزريق واكسن سرخك فقط به بازه زماني اربعين محدود نمي‌شود، تاكيد كرد: اگر واكسيناسيون سرخك افراد كمتر از ۱۵ سال كامل نباشد در هر بازه زماني با مراجعه به مراكز درماني مي‌توانند واكسن سرخك دريافت كنند. 

ارسال نظر