امكان صادرات سوخت جت را داريم

۱۴۰۳/۰۵/۲۰ - ۰۰:۴۲:۴۰
کد خبر: ۳۱۸۴۴۹

دبير انجمن صنفي كارفرمايي صنعت پالايش گفت: توان لازم و موجودي كافي براي صادرات سوخت هواپيما را داريم و در صورت بازاريابي مي‌توانيم به كشورهاي هدف سوخت جت ارسال كنيم.

دبير انجمن صنفي كارفرمايي صنعت پالايش گفت: توان لازم و موجودي كافي براي صادرات سوخت هواپيما را داريم و در صورت بازاريابي مي‌توانيم به كشورهاي هدف سوخت جت ارسال كنيم.

ناصر عاشوري قلعه رودخاني در گفت‌وگو با ايلنا، درباره ميزان توليد و مصرف بنزين اظهار داشت: در حال حاضر ما ۹۸ تا ۱۰۴ ميليون ليتر در روز توليد و ۱۱۲ ميليون ليتر نيز مصرف بنزين داريم كه ما به التفاوت آن وارد مي‌شود.

وي با اشاره به رشد حدود ۴۰ درصدي مصرف طي ۳ تا ۴ سال گذشته بر لزوم كنترل مصرف از روش‌هايي همچون اصلاح قيمت تاكيد كرد.

دبير انجمن صنفي پالايش نفت درباره برنامه استفاده از متانول براي توليد بنزين تصريح كرد: تمام مواد اوليه و اصلي ما براي توليد بنزين؛ نفت و ميعانات گازي است و بنزين با كيفيت توليد مي‌كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه هيچگونه بنزين بي كيفيتي توليد نمي‌كنيم، خاطرنشان كرد: ما هيچ برنامه‌اي براي استفاده از متانول براي توليد بنزين نداريم و از جزئيات برنامه دولت در اين حوزه نيز بي‌اطلاعيم.

عاشوري درباره برنامه صادرات بنزين نيز گفت: فعلا صادرات بنزين نداريم البته برنامه صادرات بنزين و فراورده در دستور كار قرار دارد اما هنوز دولت مجوز در اختيار ما قرار نداده است.

وي بيان داشت: ما بنا داريم بنزين و گازوييل توليدي مازاد را صادر كنيم و به عنوان بخش خصوصي توان بهتري براي ورود به بازار صادرات داريم اما هنوز اين اجازه به ما داده نشده است.

دبير انجمن كارفرمايي صنعت پالايش كشور تاكيد كرد: در حال حاضر ممكن است با توجه به رشد مصرف بنزين و گازوئيل و نياز داخل امكان صادرات اين فراورده‌ها را نداشته باشيم اما توان لازم و موجودي كافي براي صادرات سوخت هواپيما را داريم و در صورت بازاريابي مي‌توانيم به كشورهاي هدف سوخت جت ارسال كنيم.

ارسال نظر