آماده‌باش مديريت بحران براي راهپيمايي اربعين

۱۴۰۳/۰۵/۲۰ - ۰۱:۲۷:۰۳
کد خبر: ۳۱۸۴۷۵
آماده‌باش  مديريت  بحران  براي  راهپيمايي  اربعين

سخنگوي سازمان مديريت بحران كشور از آماده‌باش همه دستگاه‌هاي امدادي براي برگزاري ايمن مراسم پياده‌روي اربعين خبر داد. حسين ظفري درباره تمهيدات مديريت بحران كشور براي راهپيمايي اربعين گفت: «قرارگاه اربعين» براي هماهنگي امور مربوط به اين بازه زماني خاص در وزارت كشور ايجاد شده و بيشتر اقدامات آن مربوط به برقراري امنيت در اين مراسم است.

سخنگوي سازمان مديريت بحران كشور از آماده‌باش همه دستگاه‌هاي امدادي براي برگزاري ايمن مراسم پياده‌روي اربعين خبر داد. حسين ظفري درباره تمهيدات مديريت بحران كشور براي راهپيمايي اربعين گفت: «قرارگاه اربعين» براي هماهنگي امور مربوط به اين بازه زماني خاص در وزارت كشور ايجاد شده و بيشتر اقدامات آن مربوط به برقراري امنيت در اين مراسم است. اما علاوه بر مسائل امنيتي، در حوزه امدادي و خدماتي نيز اقداماتي صورت مي‌گيرد. او افزود: سازمان‌هاي مربوطه مانند جمعيت هلال احمر، سازمان اورژانس كشور، راهداري و پليس از يك ماه قبل اربعين تا يك ماه بعد از اربعين در حالت آماده‌باش قرار دارند و اقدامات لازم را انجام مي‌دهند. به عنوان مثال از يك ماه قبل اربعين، از وضعيت ايمني جاده‌ها بازديدهايي صورت مي‌گيرد و اقدامات لازم براي ايمني آنها انجام مي‌شود. همچنين جمعيت هلال احمر علاوه بر پايگاه‌هاي دايم خود، از يك ماه گذشته در جاده‌ها، مرزها و حتي برخي شهرهاي كشور عراق حضور دارد و پايگاه‌هاي سياري براي انجام خدمات امدادي راه‌اندازي و تجهيز مي‌كند. سازمان اورژانس و پليس نيز در حالت آماده‌باش كامل قرار دارند. ظفري گفت: ساير دستگاه‌ها مانورهايي براي هرچه بهتر و منظم‌تر انجام دادن وظايف خود در مراسم اربعين ترتيب مي‌‌هند و تمرين مي‌كنند و همه اين اقدامات تحت‌نظر قرارگاه اربعين در وزارت كشور برنامه‌ريزي و اجرا مي‌شود كه سازمان مديريت بحران كشور نيز عضوي از آن است.
اوبا اشاره به اهميت فعاليت‌ها در استان‌هاي مرزي افزود: در استان‌هاي ايلام، خوزستان، كرمانشاه، آذربايجان غربي و كردستان كه مرزهاي ما وجود دارند و زائران براي خروج و ورود به كشور عراق از آنها استفاده مي‌كنند اقدامات كمي حساس‌تر و پيچيده‌تر نيز هست، به همين دليل نيز در استان‌هاي مرزي، همه دستگاه‌ها در حالت آماده‌‌باش قرار دارند و چندين هزار نفر هرساله در اين ايام مشغول خدمت‌رساني به زائرين هستند تا ان‌شاءالله خدمات خوبي را به زائران امام حسين (ع) ارايه كنند. ظفري در پاسخ به اين پرسش كه بيشترين اتفاقي كه براي زائرين رخ مي‌دهد چيست، گفت: در بازه زماني ۱۰ساله، تصادفات، بيشترين حوادثي است كه براي زائرين رخ مي‌دهد، زيرا جاده‌هاي عراق نيز شرايط مناسبي ندارد اما در سال گذشته، ميزان گرمازدگي‌ها نيز افزايش يافته بود، از اين رو توصيه مي‌كنيم كه زائران مراقب تصادف باشند و در داخل كشور با دقت كافي رانندگي كنند و در كشور عراق نيز از وسايل نقليه و رانندگان مطمئن استفاده كنند. در مورد گرمازدگي هم لازم است كه توصيه‌هاي پزشكي را جدي بگيرند.

ارسال نظر