علت محرومیت ۲ ساله صابر کاظمی چه بود؟

۱۴۰۳/۰۵/۲۰ - ۲۰:۲۸:۵۵
کد خبر: ۳۱۸۵۰۹
علت محرومیت ۲ ساله صابر کاظمی چه بود؟

صابر کاظمی به علت امتناع از حضور در تیم ملی ممنوع‌البازی شد.

کمیته انضباطی فدراسیون والیبال امروز (شنبه ۲۰ مرداد) با حضور سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون برای بررسی پرونده بازیکنانی که از حضور در تیم ملی در سال جاری امتناع کردند، برگزار شد و صابر کاظمی به دو سال محرومیت قطعی از فعالیت در والیبال محکوم شد.

به گزارش تجارت نیوز، علی فرخی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون والیبال درباره این پرونده گفت: امروز جلسه کمیته انضباطی با حضور ریاست فدراسیون، دبیرکل فدراسیون و اعضای کمیته انضباطی برگزار شد و صابر کاظمی هم در این نشست حضور داشت. در این نشست درباره دلایل عدم حضور این بازیکن سوالاتی از سوی حاضران مطرح شد و آقای کاظمی پاسخ‌هایی دادند که جمع حاضر در مجموع قانع نشدند.

وی تصریح کرد: یعنی ادله این بازیکن برای اعضای کمیته انضباطی محکم و کافی نبود. زیرا تبلور ارزش‌های یک بازیکن به لحاظ فنی و کیفی در عرصه بین‌المللی و ملی مبرهن و روشن می‌شود. برای یک بازیکن این مقدار زحمت کشیده شده در کشور تا از پایه و در شرایط برابر رشد کنند و حداقل انتظار این است که وقتی به تیم ملی دعوت می‌شود، دعوت را اجابت کند که متأسفانه این بازیکن امتناع کرد و از حضور در تیم ملی استنکاف ورزید.

رئیس کمیته انضباطی درباره حکم صادره شده برای کاظمی، گفت: با توجه به اظهارات و دفاعیات کاظمی که غیر موجه و غیر مدلل تشخیص داده شد، بنا بر استناد به بند ۱۶ ماده ۲۵ آئین‌نامه سازمان لیگ که بازیکنان را موظف می‌دارد که به هنگام دعوت به تیم ملی، اجابت کنند یا دلیل موجه ای برای غیبت خود بیان کنند و کاظمی نتوانست جمع کمیته انضباطی را متقاعد کند، به اتفاق آرا برای این بازیکن دو سال محرومیت از حضور در هر گونه مسابقه والیبال اعم از لیگ‌های داخلی و خارجی تعیین شد که این رأی در فرجه قانونی قابل تجدید نظرخواهی است.

ارسال نظر