دلار جهاني عقب‌نشيني كرد

۱۴۰۳/۰۵/۲۱ - ۰۰:۱۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۸۵۲۸

دلار در روز جمعه در برابر ساير ارزهاي اصلي از بالاترين سطح يك هفته‌اي خود نزول كرد، زيرا معامله‌گران بازار مشاغل ايالات‌متحده و چشم‌انداز ركود اقتصادي آن را را مورد توجه قرار دادند.

دلار در روز جمعه در برابر ساير ارزهاي اصلي از بالاترين سطح يك هفته‌اي خود نزول كرد، زيرا معامله‌گران بازار مشاغل ايالات‌متحده و چشم‌انداز ركود اقتصادي آن را را مورد توجه قرار دادند. ارزش پول ايالات‌متحده در برابر ين ژاپن پس از جهش سه روزه كاهش يافت، زيرا داده‌هاي اشتغال قوي‌تر از حد انتظار باعث كاهش پيش‌بيني‌ها براي كاهش نرخ بهره فدرال رزرو در اواخر سال جاري شد. ين و فرانك سويیس -  از ارزهاي امن - با افزايش بازارهاي سهام عمده و كاهش بازدهي خزانه‌داري، نزديك به پايين‌ترين سطح يك هفته‌اي خود قرار گرفتند. بازارها، هفته‌اي پر هرج و مرج را پشت سر گذاشته‌اند كه تا حد زيادي تحت تاثير ارقام غيرمنتظره حقوق و دستمزد ايالات‌متحده در يك هفته پيش قرار داشتند و سقوط سهام جهاني رقم خورد. امن بودن دارايي‌هايي مانند ين و فرانك موجب شد اين ارزها به بالاترين ميزان خود صعود كنند. دلار آخرين بار با ۰.۳۹ درصد كاهش به ۱۴۶.۶۷۵ ين رسيد، اما همچنان در مسير اولين افزايش هفتگي خود در ۶ هفته گذشته قرار دارد. شاخص دلار كه ارز را در برابر ۶ ارز ديگر اندازه‌گيري مي‌كند، پس از سه روز افزايش با ۰.۱۳۶ درصد كاهش به ۱۰۳.۱۴ رسيد.

در برابر فرانك سويس، ۰.۱۸ درصد كاهش يافت و به ۰.۸۶۵ فرانك رسيد، اما همچنان در مسير پيشرفت هفتگي قرار دارد. داده‌هاي روز پنجشنبه نشان داد كه تعداد امريكايي‌هايي كه درخواست‌هاي جديد براي دريافت مزاياي بيكاري را ارايه كرده‌اند، بيش از حد انتظار كاهش يافته و اين مورد نگراني‌ها فروپاشي بازار كار را نزولي كرده است و بهبود تدريجي آن را تقويت مي‌كند. بر اساس ابزار CME FedWatch، احتمال كاهش ۵۰ واحدي نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست سياستگذاري بعدي طي ۱۷ و ۱۸ سپتامبر از ۶۹ درصد به ۵۲ درصد كاهش يافت و اكنون كاهش ۲۵ واحدي با احتمال ۴۹ درصدي مشاهده مي‌شود. ين در اين ماه به دنبال افزايش ناگهاني نرخ بهره بانك مركزي ژاپن در بحبوحه ضعف شاخص‌هاي اقتصادي افزايش يافت و در روز دوشنبه بالاترين رقم از ۲ ژانويه را ثبت كرد و به ۱۴۱.۶۷۵ در هر دلار رسيد. يورو در ۱.۰۹۱۹ دلار ثابت بود، اما در مقايسه با يك هفته قبل تغيير چنداني نداشت. اين ارز روز دوشنبه، براي اولين بار از ۲ ژانويه تاكنون ۱.۱۰۰۹ دلار افزايش يافت. استرلينگ پس از افزايش ۰.۵ درصدي يك شبه به ۱.۲۷۵۶ دلار افزايش يافت. اينوست گزارش كرد، دلار استراليا با ۰.۲۹ درصد كاهش به ۰.۶۵۷ دلار رسيد، در حالي كه دلار نيوزيلند قبل از عقب‌نشيني به بالاترين سطح سه هفته اخير ۰.۶۰۳۵ دلار رسيد.

ارسال نظر