رشد مصرف برق ادامه دارد

۱۴۰۳/۰۵/۲۱ - ۰۰:۱۷:۵۴
کد خبر: ۳۱۸۵۳۴

سخنگوي صنعت برق اعلام كرد: مصرف برق كشور روز گذشته افزايش ٧٠٠٠ مگاواتي را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان مي‌دهد كه اين ميزان براي روز جمعه و تعطيل عدد بزرگي است.

سخنگوي صنعت برق اعلام كرد: مصرف برق كشور روز گذشته افزايش ٧٠٠٠ مگاواتي را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان مي‌دهد كه اين ميزان براي روز جمعه و تعطيل عدد بزرگي است. مصطفي رجبي مشهدي با اشاره به رشد نامتعارف ٨.٧ درصدي مصرف برق در كشور گفت: پايداري گرما ميزان مصرف برق در كشور را به‌شدت افزايش داده كه از علل آن به افزايش استفاده از كولرهاي گازي در مناطق معتدل نيز مي‌توان اشاره كرد. مديرعامل شركت توانير با بيان اينكه مصرف برق در روز گذشته به ٧٢ هزار و ٧٣٤ مگاوات رسيد، گفت: اين ميزان مصرف براي يك روز تعطيل بسيار بالاست و افزايش ٧٠٠٠ مگاواتي را نشان مي‌دهد كه معادل مصرف برق استان‌هاي اصفهان و خراساني رضوي است.

وي تصريح كرد: شبكه برق كشور پايدار است، تمام همكاران صنعت برق با تمام قوا مشغول خدمت‌رساني هستند و با توجه به گرماي شديد و افزايش مصرف و فشاري كه به تجهيزات و خطوط انتقال وارد مي‌شود، ممكن است حوادثي در شبكه توزيع برق رخ دهد كه به سرعت حل مي‌شود. سخنگوي صنعت برق در پايان بر لزوم ادامه همكاري مشتركان با صنعت برق به ويژه در هفته جاري و ادامه تابستان تاكيد كرد و از هم‌وطنان خواست با رعايت برخي نكات از جمله تنظيم دماي وسايل سرمايشي روي ٢٤ درجه، استفاده از دور كند كولرهاي آبي و عدم استفاده از لوازم پرمصرف برقي در ساعات اوج مصرف يعني ١٣ تا ١٨ و ١٩ تا ٢٢ تامين برق پايدار را براي همه مشتركان تسهيل كنند.

ارسال نظر