باز شدن پاي تعرفه‌هاي پايين ارتباطي به نمايشگاه بورس، بانك و بيمه

۱۴۰۳/۰۵/۲۱ - ۰۱:۱۰:۳۳
کد خبر: ۳۱۸۵۵۷

در ارايه‌هاي تخصصي دومين روز از نمايشگاه بين‌المللي صنعت مالي ايران، به وضعيت و جايگاه فعلي اپراتورهاي تلفن همراه، موانع پيش ‌پاي توسعه آنها و راهكارهاي برون‌رفت از تنگناها پرداخته شد.

در ارايه‌هاي تخصصي دومين روز از نمايشگاه بين‌المللي صنعت مالي ايران، به وضعيت و جايگاه فعلي اپراتورهاي تلفن همراه، موانع پيش ‌پاي توسعه آنها و راهكارهاي برون‌رفت از تنگناها پرداخته شد. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، همراه اول با محوريت سرويس‌هاي حوزه مالي و بانكي در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت مالي ايران (بورس، بانك و بيمه) حاضر شده و ضمن ارايه سرويس‌هاي توسعه يافته خود، اقدام به برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي در غرفه خود مي‌كند. اين كارگاه‌ها مطابق برنامه زمانبندي از پيش اعلامي كه جزييات آن از طريق لينك http: //mci.ir/-03T3R9 قابل دسترسي است، برگزار مي‌شود و ميزبان تمامي بازديدكنندگان از سالن 7 نمايشگاه بين‌المللي تهران است.

تشويق همراه اول به مطالبه‌گري تجديد ارزيابي‌ها

در دومين روز از برگزاري اين نمايشگاه (20 مرداد 1403) و در بخش اول، كارگاه «بررسي شركت‌هاي ICT از نگاه يك سرمايه‌گذار بورسي» برگزار شد و مهدي سوري، كارشناس و مدرس بازارهاي مالي ضمن تشريح جايگاه فعلي اپراتورهاي ارتباطي كشور در اقتصاد، توصيه‌هايي براي بهبود وضعيت آنها داشت. وي ضمن مرور شاخص‌هاي مالي و عملكردي همراه اول به عنوان بزرگ‌ترين اپراتور تلفن همراه كشور، مواردي نظير پايين بودن تعرفه‌هاي ارتباطي به نسبت ساير اپراتورهاي ارتباطي دنيا را دليلي بر وضعيت موجود كيفيت اينترنت دانست. به گفته سوري در حوالي سال‌هاي 1393 و 1394 نزديك به 80 درصد از درآمدهاي همراه اول مربوط به مكالمات صوتي بود و حدود ۲۰ درصد را اينترنت و پيامك شامل مي‌شد؛ اما روند استفاده از پيامك و اينترنت در سال 1397 حدود دوبرابر رشد كرد و امروز بيش از دوبرابر درآمد تماس‌هاي صوتي را شامل مي‌شود. وي مباحثي نظير بسط اجراي فيلترينگ در فضاي مجازي كشور را بسيار تاثيرگذار در كاهش درآمد اپراتورهايي نظير همراه اول برشمرد و اين نكته را متذكر شد كه در دنيا معمولا در مواجهه با چنين شرايطي، اپراتورها به سمت ارايه خدمات ارزش افزوده براي جبران كاهش درآمدي خود سوق داده مي‌شوند.

سوري در خلال صحبت‌ها و توصيه‌هاي خود، همراه اول را براي رفتن به سمت مطالبه‌گري تجديد ارزيابي با هدف حفظ ارزش بازار تشويق كرد.

دريافت و بررسي 1225 طرح و ايده كسب‌وكاري توسط حركت اول

در بخش دوم ارايه‌هاي كارگاهي نيز نماينده شركت كسب و كارهاي نوپاي حركت اول اقدام به معرفي كسب و كارهاي موجود در سبد سرمايه‌گذاري اين شركت كرد و مروري بر چشم‌انداز سرمايه‌گذاري‌هاي آن داشت. در اين ارايه بخش مربوط به حركت اول در گزارش سالانه هيات‌مديره همراه اول به مجمع سهامداران مرور شد.

ارسال نظر