عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی وزارت نیرو کیست؟

۱۴۰۳/۰۵/۲۱ - ۲۰:۳۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۸۵۹۶
عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی وزارت نیرو کیست؟

وزیر صمت دولت سیزدهم گزینه پزشکیان برای وزارت نیرو در دولت چهادهم شد.

اقتصاد آنلاین نوشت: عباس علی آبادی متولد 1341 در اراک و فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

عباس علی آبادی  رییس و استاد دانشگاه صنعتی مالک اشتر و استادیار دانشگاه امام حسین،  سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی می باشد که از خرداد سال 1401 با 187 رای موافق،58 رای مخالف، 8 رای ممتنع و 2 رای باطله موفق به دریافت رای اعتماد از مجلس یازدهم شد وزارت صنعت معدن و تجارت را در دولت سیزدهم برعهده گرفت. استادیاری داشنگاه امام حسین باعث شد او را فردی سپاهی بشناسند.

عباس علی آبادی از سال 1388 تا سال 1402 مدیرعامل گروه صنعتی مپنا بوده است و از جمله برنامه‌های او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، بکارگیری نیروگاه‌های تجدیدپذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه تمام بود. او در مقام معاونت، اعلام کرده بود به دلیل مشارکت نداشتن بخش خصوص در ساخت نیروگاه، دولت در امر ساخت نیروگاه فعال خواهد شد.

سوابق و فعالیت‌های علی آبادی

فعالیت در جهاد سازندگی

مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون

مدیر‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق وانرژی

مدیرعامل شرکت ایران خودرو

عباس علی آبادی در تاریخ 21 مرداد 1403 از طرف ریاست جمهور دولت چهاردهم دکتر مسعود پزشکیان برای سمت وزارت نیرو معرفی شد و سوابق و برنامه های ایشان در مجلس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.