ترك فعل‌هاي شهرداري تهران زير ذره‌بين شورا

۱۴۰۳/۰۵/۲۲ - ۰۱:۱۲:۴۵
کد خبر: ۳۱۸۶۲۶

ديروز اعضاي شورا با يادآوري دو ترك فعل شهرداري تهران از اين نهاد خواستند تا به وظايف قانوني خود عمل كند. زهرا شمس احسان در دويست و پنجاه و پنجمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر ضرورت تعيين تكليف املاك واگذار شده شهرداري، تصريح كرد: هنوز اتفاق خاصي در مورد املاك شهرداري در اين سه سال نيفتاده است.

ديروز اعضاي شورا با يادآوري دو ترك فعل شهرداري تهران از اين نهاد خواستند تا به وظايف قانوني خود عمل كند. زهرا شمس احسان در دويست و پنجاه و پنجمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر ضرورت تعيين تكليف املاك واگذار شده شهرداري، تصريح كرد: هنوز اتفاق خاصي در مورد املاك شهرداري در اين سه سال نيفتاده است. در مصوبه تعيين تكليف املاك شهرداري كه به افراد حقيقي و حقوقي واگذار شده، شهرداري ملزم به ارايه تخفيف به مجموعه‌هاي فرهنگي و جهادي شده و مقرر شد كه مراتب به شورا ارايه شود. شمس احسان با بيان اينكه عليرغم گذشت ۱۰ ماه از ابلاغ اين مصوبه هنوز اجرايي نشده است، خاطرنشان كرد: اين موضوع منجر به سردرگمي پيمانكاران شده است. با توجه به اهميت اين موضوع و تأثير بر امور در اين حوزه، معاونت فرهنگي و اجتماعي عملكرد مورد نظر را نداشته و عدم پيگيري اين موضوع منجر به تأخير در تحقق اهداف حوزه فرهنگي و اجتماعي شده است.

وي تأكيد كرد: بايد اقدامات لازم در اين زمينه انجام و گزارش آن به شورا ارايه شود. رييس كميته حقوقي شوراي شهر تهران نيز ترك فعل شهرداري تهران در گزارش دهي جزئيات تفاهم‌نامه ۱۳ ميليارد يورويي به شورا را يادآوري كرد. مهدي اقراريان، رييس كميته حقوقي شوراي شهر تهران با اشاره به تذكر خود در نوزدهم تيرماه امسال به شهردار تهران گفت: تذكر بنده در ارتباط با ارسال جزئيات تفاهم‌نامه 13 ميليارد يورويي شهردار تهران بوده است كه در مناظره‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري به آن اشاره كرده بود و بنده درخواست كردم كه گزارشي از اين تفاهم‌نامه‌ها به كميته حقوقي شورا ارسال شود كه با گذشت يك ماه هنوز اين گزارش به ما ارسال نشده است. وي تصريح كرد: البته شهردار تهران عنوان كرده است 2 ميليارد يورو از 13 ميليارد يورو براي قرارداد چين مطرح بوده كه با پيگيري‌هاي ما مشخص است كه فقط بخشي از آن محقق شده است.