افزايش مبادلات تجاري ايران و عمان به ۲ ميليارد دلار

۱۴۰۳/۰۵/۲۲ - ۰۱:۲۶:۰۱
کد خبر: ۳۱۸۶۳۴

دبير همايش معرفي فرصت‌هاي فرهنگي و اقتصادي ايران و عمان گفت: حجم مبادلات اقتصادي بين ايران و عمان درسال ۲۰۱۰ بيش از ۵۰۰ ميليون دلار بوده كه اين رقم در س ال ۲۰۲۲ به بيش از ۲ ميليارد دلار رسيده است. 

دبير همايش معرفي فرصت‌هاي فرهنگي و اقتصادي ايران و عمان گفت: حجم مبادلات اقتصادي بين ايران و عمان درسال ۲۰۱۰ بيش از ۵۰۰ ميليون دلار بوده كه اين رقم در س ال ۲۰۲۲ به بيش از ۲ ميليارد دلار رسيده است. 

محمد اميرعبداللهيان دبير همايش «معرفي فرصت‌هاي فرهنگي و اقتصادي ايران و عمان» با اشاره به برگزاري اين رويداد در روز 30مهرماه. در مركز همايش‌هاي صدا و سيما، اظهار داشت: اين همايش به عنوان يكي از بزرگ‌ترين رويداد‌هاي فرهنگي و اقتصادي كشور است. با معرفـي قابليت‌هاي نهادهاي علمي و فرهنگي و مالي، توانمندي‌ها و دستاوردهاي بـازار سرمايه، رونق اقتصادي دو كشـور، افزايـش ظرفيـت‌ها بـراي رقابـت بـازار ارز و سـرمايه في مابين دو كشـور بـا بازارهـاي مشـابه منطقـه و معرفـي فرصـت‌هاي سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي كلان علمي، فرهنگي و اقتصادي، جلـب مشـاركت بخـش خصوصـي و سرمايه‌گذاران داخـلي و خارجي، ارايه جديـدترين روش‌هاي تامين مالي بـراي طرح‌هاي سرمايه‌گذاري و تبادل اطلاعات فنـي و تجاري از مهـم‌ترين اهداف برگزاري اين همايش است. اميرعبداللهيان افزود: اين همايش فرصتي منحصربه‌فرد براي مشاركت‌كنندگان داخلي و خارجي در دست‌يابي به اطلاعات عمومي و تخصصي حوزه‌هاي مختلف و گوناگون بازار سرمايه كشورمان ايجاد مي‌كند كه طي برگزاري ملاقات‌ها و جلسات، فرصتي را در اختيار گروه‌ها و اصناف داخلي قرار خواهد داد تا به معرفي ظرفيت‌‌هاي توليدي و خدماتي خود بپردازند و از اين طريق به پويايي و هم افزايي هرچه بهتر كسب و كار خود اهتمام  بورزند.

وي بيان داشت: عنصر اعتماد طي چند دهه گذشته، در مناسبات ايران و عمان منجر به فراهم كردن زمينه و زيرساخت مطمئن براي توسعه همكاري‌ها در عرصه‌هاي مختلف و نزديكي مواضع و رويكردها نسبت به تحولات مختلف منطقه‌اي و بين‌المللي شده  است. رايزني‌هاي مستمر و تبادل هدف‌مند هيات‌ها، ميان دو كشور همواره در جريان است و اين موضوع، روابط جمهوري اسلامي ايران و سلطنت عمان را متمايز از بسياري از كشورهاي منطقه کرده كه اكنون از رشد قابل توجهي نيز برخوردار شده است.