بازگشت نيروگاه خارگ به مدار توليد پس از ۱۰۰ ساعت كار شبانه‌روزي

۱۴۰۳/۰۵/۲۲ - ۰۱:۲۷:۴۳
کد خبر: ۳۱۸۶۳۵

معاون بهره‌برداري شركت برق منطقه‌اي فارس از بازگشت نيروگاه خارگ به مدارتوليد، پس از ساعت‌ها كار شبانه‌روزي و در شرايط دشوار آب و هوايي خبر داد.

معاون بهره‌برداري شركت برق منطقه‌اي فارس از بازگشت نيروگاه خارگ به مدارتوليد، پس از ساعت‌ها كار شبانه‌روزي و در شرايط دشوار آب و هوايي خبر داد. به گزارش روابط عمومي شركت برق منطقه‌اي فارس، در اين روزهاي گرم سال كه كشور شاهد ركوردزني گرما در چند سال اخير است، در برخي نقاط كشور از جمله مناطق جنوبي حفاظت و پايدار نگه داشتن منابع و تجهيزات انرژي و نيروگاه‌ها، امري ضروري و بسيار دشوار است و دشوارتر‌ از آن نفس كشيدن در گرماي روزهايي است كه مردادش به ماه «خرماپزان» جنوبي‌ها معروف است و حالا متخصصان فني و كارشناسان صنعت برق بايد در چنين شرايطي كه جدا شدن از كولرهاي گازي امري غيرممكن به نظر مي‌رسد و شدت رطوبت قطعا موجب بروز حوادث يا آسيب‌هايي براي تجهيزات و نيروگاه‌ها خواهد شد، در همتي شبانه‌روزي شبكه برق كشور را از يك اتفاق بزرگ نجات بدهند.

در اين باره فرشاد فرامرزي، معاون بهره‌برداري شركت برق منطقه‌اي فارس و بوشهر گفت: اوايل مرداد ماه، نيروگاه خارگ كه با تمام توان در مدار بود به دليل بروز ايراد فني از مدار خارج شد و تامين برق جزيره خارگ با محدوديت مواجه شد .  وي با بيان اينكه در شرايط سخت منطقه، با گرماي ۴۷ درجه و رطوبت بيش از 90 درصد، همكاران ما در صنعت برق فارس بدون فوت وقت تعميرات واحدها را آغاز كردند، افزود: با تلاش شبانه‌روزي مهندسان اين شركت، پس از قريب به ۱۰۰ ساعت كار بي‌وقفه اين نيروگاه مجدد به مدار بازگشت. با دستور مديرعامل جهت پيگيري ويژه موضوع محمد حبيب آگهي، قائم‌مقام شركت برق منطقه‌اي فارس به نمايندگي از مديرعامل، به منظور انجام هماهنگي‌هاي ميداني در كوتاه‌ترين زمان ممكن به  جزيره اعزام  شد.