5 رشته جدید به المپیک 2028 اضافه می شود

۱۴۰۳/۰۵/۲۲ - ۱۲:۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۸۶۵۱

قرار است پنج رشته ورزشی جدید در المپیک 2028 لس‌آنجلس گنجانده شود.

در مجموع 32 رشته ورزشی در بازی‌های المپیک 2024 پاریس حضور داشتند.

به گزارش ورزش سه، پس از پایان این مسابقات، چند رشته ورزشی چهار سال دیگر در لس‌آنجلس 2028 حضور نخواهند داشت، اما شاهد تحولات جدیدی نیز خواهیم بود.

بریک دنس برای اولین بار در المپیک پاریس حضور داشت. در المپیک قبلی رشته‌های بسکتبال 3x3، موج‌سواری، اسکیت‌بورد و کوهنوردی برای اولین بار حضور داشتند. نکته جالب این است که بریک دنس در المپیک بعدی نخواهد بود.

از زمانی که حضور این رشته در فرانسه تایید شد، انتقادات زیادی به آن وارد شد، چون برای بسیاری از مردم، این ورزشی نیست که بتواند یک ورزش المپیکی باشد.

بنابراین بحث بر سر گنجاندن این رشته ورزشی به پایان رسیده و باید دید رویدادهای جدیدی که در برنامه المپیک گنجانده شده تا چه اندازه مورد پذیرش قرار می‌گیرد. اگرچه اشاره شده که اکثر آن‌ها نفوذ زیادی در ایالات متحده آمریکا دارند.

شاهد این رشته‌های ورزش جدید در لس آنجلس 2028 خواهیم بود:

بیس‌بال/ سافت‌بال: این ورزش در المپیک‌های گذشته حضور داشته، در واقع پس از 12 سال غیبت، در توکیو 2020 بازگشت. و علی‌رغم اینکه در المپیک پاریس نبود، به ایالات‌متحده بازخواهد گشت، جایی که یکی این ورزش در آن هواداران زیادی دارد.

کریکت: یکی از ورزش‌هایی که بیشترین بازیکنان و طرفداران را دارد، به‌ویژه در آسیا و اقیانوسیه. آخرین حضور این رشته بیش از 100 سال پیش بود، در پاریس 1900.

چوگان: این یک ورزش المپیکی در سنت لوئیس 1904 و لندن 1908 و همچنین در آمستردام 1928، لس آنجلس 1932 و لندن 1948 بود.

فلگ فوتبال: این یکی از دو ورزشی است که در المپیک بعدی معرفی می‌شود. این ورزش یک نوع فوتبال آمریکایی است که بدون تکل بازی می‌شود که نشانه دیگری از فرهنگ ورزش آمریکاست.

اسکواش: این دومین رشته‌ای است که برای اولین بار در المپیک لس آنجلس 2028 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق اعلام توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، این ورزش‌های جدید رویکرد فرهنگی و ورزشی کمیته بین‌المللی المپیک را تایید می‌کنند: "انتخاب این پنج ورزش جدید مطابق با فرهنگ ورزش آمریکاست و ورزش‌های نمادین آمریکایی را به جهانیان نشان می‌دهد که در عین حال ورزش‌های بین‌المللی را به ایالات‌متحده می‌آورد."