رهبرمعظم انقلاب:

به خاطر شاد كردن مردم و سربلندي كشور صميمانه سپاسگزارم

۱۴۰۳/۰۵/۲۳ - ۰۰:۴۸:۲۸
کد خبر: ۳۱۸۶۸۶

در پي نامه رييس كميته ملي المپيك خطاب به رهبرمعظم انقلاب اسلامي و ارايه گزارشي از دستاوردهاي ورزشي و فرهنگي اعضاي كاروان ورزشي جمهوري اسلامي در بازي‌هاي المپيك و شاد كردن دل مردم ورزش دوست ايران، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپاسگزاري صميمانه خود را از ورزشكاران خوش روحيه و با اراده كشورمان اعلام كردند.

در پي نامه رييس كميته ملي المپيك خطاب به رهبرمعظم انقلاب اسلامي و ارايه گزارشي از دستاوردهاي ورزشي و فرهنگي اعضاي كاروان ورزشي جمهوري اسلامي در بازي‌هاي المپيك و شاد كردن دل مردم ورزش دوست ايران، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپاسگزاري صميمانه خود را از ورزشكاران خوش روحيه و با اراده كشورمان اعلام كردند. با پايان كار كاروان وزرشي ايران در بازي‌هاي المپيك ۲۰۲۴ پاريس، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيامي در هامش نامه‌ گزارش رييس كميته‌ ملي المپيك از ورزشكاران، روساي فدراسيون‌ها و مربيان كشورمان تشكر كردند.
متن پيام رهبرمعظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:

بسمه تعالي

از ورزشكاران عزيز و خوش‌روحيه و با اراده و از روساي فدراسيون‌ها و مربيان و از كميته‌ ملي المپيك كه در مسابقات اخير مايه‌ شادي و سربلندي كشور را در صحنه‌ ورزش فراهم آوردند، صميمانه سپاسگزارم.

موفق باشيد ان‌شاءالله

سيدعلي خامنه‌اي

1403/5/22

محمود خسروي‌وفا، رييس كميته ملي المپيك در نامه خود در ارتباط با موفقيت‌هاي كاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران تحت عنوان «خادم الرضا (ع) » به برخي دستاوردهاي ورزشي و فرهنگي ورزشكاران كشورمان از جمله كسب بالاترين تعداد مدال در المپيك پاريس پس از المپيك لندن در سال ۱۳۹۱، حضور بي‌سابقه بانوان در كاروان ورزشي ايران و درخشش فوق‌العاده اين بانوان و كسب عناوين مهم در برخي رشته‌ها براي اولين بار در رقابت‌هاي المپيك، اشاره كرده بود.

كاروان ايران در المپيك ۲۰۲۴ پاريس موفق به كسب ۱۲ مدال (۳ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز) در رشته‌هاي كشتي آزاد و فرنگي و تكواندو شد و در بين بيش از ۲۰۰ كشور شركت‌كننده، در جايگاه ۲۱ قرار گرفت.