مصوبات مهم ستاد اربعين مركز ملي فضاي مجازي براي زائران حسيني (ع)

۱۴۰۳/۰۵/۲۳ - ۰۱:۲۵:۳۵
کد خبر: ۳۱۸۷۱۳

دومين جلسه ستاد اربعين مركز ملي فضاي مجازي برگزار شده و مصوبات مهمي در اين جلسه براي خدمت رساني به زائران حسيني (ع) تصويب شد.

دومين جلسه ستاد اربعين مركز ملي فضاي مجازي برگزار شده و مصوبات مهمي در اين جلسه براي خدمت رساني به زائران حسيني (ع) تصويب شد. به گزارش ايسنا، دومين جلسه ستاد اربعين مركز ملي فضاي مجازي به منظور هم افزايي در ارائه خدمات به زايران اربعين حسيني (ع) با حضور دستگاه‌ها، اپراتورها، پيام رسان‌هاي داخلي، بخش خصوصي و فعالان اين حوزه برگزار شد. در اين جلسه در خصوص استفاده از ظرفيت اين گردهمايي بزرگ مذهبي در جهان براي رساندن صداي مردم مظلوم فلسطين و شهادت اسماعيل هنيه تاكيد شده و درباره محورهاي بهداشت اربعين، اخبار خلاف واقع، مشكلات حمل و نقل زايران، بررسي خدمات ارتباطي از طريق اپراتورها و پيام رسان‌هاي داخلي و ... بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

اتصال گروه‌هاي فرهنگي به كميته‌هاي فعال در ستاد اربعين

بنابراين گزارش، حجت‌الاسلام احمدي- رييس كميته فرهنگي ستاد اربعين كشور- با تاكيد بر اهميت اتصال گروه‌هاي فرهنگي به كميته‌هاي فعال در ستاد اربعين مركز ملي فضاي مجازي گفت: مقابله با اخبار جعلي و خلاف واقع يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي ستاد اربعين كشور است كه به همين منظور تمهيداتي جهت انتشار اخبار صحيح، سريع و اطلاعات دقيق از نيازهاي زائران صورت گرفته است.

 

همگرايي در ارائه خدمات

به زائران حسيني (ع) در كشور

همچنين حميدرضا زندي، رييس ستاد اربعين مركز ملي فضاي مجازي با اشاره به اهميت همگرايي در ارائه خدمات ارتباطي توسط اپراتورها و پيام رسان‌هاي داخلي گفت: با توجه به برنامه‌ها و خدماتي كه هر يك از اپراتورها و پيام رسان‌هاي داخلي كشور براي كمك به زائران در نظر گرفته‌اند بايد براي ارتقاي كيفيت خدمت رساني به مردم، اين خدمات تجميع شود. رييس ستاد اربعين مركز ملي فضاي مجازي با توجه به برنامه‌هاي سه اپراتور اعلام كرد: طي هماهنگي صورت گرفته به دنبال ارايه تعرفه ارتباطات كمتر از همتاي عراقي توسط اپراتورها در ايام اربعين حسيني‌(ع) هستيم و اين اپراتورها در حال پيگيري مجوزهاي لازم جهت ارائه خدمت هستند.

 

راه‌اندازي چت بات هوش مصنوعي مركز ملي فضاي مجازي در پيام رسان‌هاي داخلي

در پايان اين جلسه، مصوب شد تا پيام رسان‌هاي داخلي علاوه بر ارايه خدمت تماس تصويري مشابه سال‌هاي گذشته، سرويس مكان محور كه حدود ده‌ها مسجد، موكب و هيات را به صورت محلي ثبت كرده و با عنوان «اطراف من چه خبر» فعال كنند. همچنين خدمت ارز اربعين و سرويس خدمات بدون اينترنت به زايران ارايه شود. دستيار هوشمند اربعين با عنوان «دستيار زاير» كه با همكاري مركز ملي فضاي مجازي و پيام رسان‌هاي داخلي به زايران ارايه مي‌شود نيز بر روي اين سكوها در دسترس خواهد بود و خدمت اطلاعات گمشدگان، جاي موكب ايراني‌ها و مكان‌هاي داراي واي فاي از جمله خدمات پيام رسان‌ها در زمان اربعين حسيني (ع) است.