آتش‌سوزي طبيعت از ابتداي امسال ۵۰ درصد افزايش داشته است

۱۴۰۳/۰۵/۲۳ - ۰۱:۴۳:۱۲
کد خبر: ۳۱۸۷۲۴
آتش‌سوزي طبيعت از ابتداي امسال ۵۰ درصد افزايش داشته است

فرمانده يگان حفاظت محيط‌زيست گفت: آمارها نشان مي‌دهد كه آتش‌سوزي‌هاي صورت گرفته در مناطق چهارگانه از ابتداي امسال تا ۱۵ مرداد نسبت به تمام سال گذشته ۵۰ درصد افزايش داشته است.

فرمانده يگان حفاظت محيط‌زيست گفت: آمارها نشان مي‌دهد كه آتش‌سوزي‌هاي صورت گرفته در مناطق چهارگانه از ابتداي امسال تا ۱۵ مرداد نسبت به تمام سال گذشته ۵۰ درصد افزايش داشته است. سرهنگ جمشيد محبت خاني افزود: از ابتداي امسال تا ۱۵ مرداد ماه، ۹۱ مورد آتش سوزي با وسعت چهار هزار و ۳۸۱ هكتار در مناطق حفاظت شده رخ داده در حالي كه در تمام سال گذشته ۱۵۶ مورد آتش سوزي با وسعت ۲ هزار و ۳۲۲ هكتار رخ داده است.

او اظهار داشت: بيشترين آمار به ترتيب مربوط به استان‌هاي كهگيلويه و بويراحمد با ۲ هزار هكتار در منطقه حفاظت شده خاييز، كرمانشاه هزار و ۵۰۰ هكتار در منطقه حفاظت شده بوزين و مرخيل و خوزستان با ۷۱۳ هكتار در منطقه حفاظت شده دز و كرخه بوده است، البته بيشترين وسعت آتش سوزي در  منطقه خاييز بوده كه ۴۷ درصد از كل وسعت آتش سوزي را به خود اختصاص داده است. فرمانده يگان حفاظت محيطزيست با اشاره به اينكه بيشتر آتش‌سوزي‌ها در غرب كشور بود تاكيد كرد: به علت بارندگي‌هاي خوب فصل بهار و پوشش گياهي مناسب شاهد وقوع آتش سوزي در اين مناطق هستيم. البته بيشتر آتش سوزي‌ها عامل انساني است كه معمولا هم غير عمدي است اما به علت يك سري بي‌احتياطي‌ها آتش سوزي رخ مي‌دهد؛ بنابراين تاكيد مي‌شود كه مردم وقتي وارد طبيعت مي‌شوند نكات ايمني را رعايت كنند تا منجر به آتش‌سوزي نشود.