رييس‌جمهوري مجوز جذب ۷۰ هزار معلم بازنشسته را صادر كرد

۱۴۰۳/۰۵/۲۴ - ۰۲:۴۴:۵۶
کد خبر: ۳۱۸۷۶۰

رييس‌جمهوري در ابلاغيه‌اي مجوز به‌كارگيري ۷۰ هزار معلم بازنشسته را صادر كرد. مسعود پزشكيان رييس‌جمهوري و رييس شوراي‌ عالي آموزش و پرورش در اولين ابلاغيه‌ اين شورا در دولت چهاردهم، مجوز جذب ۷۰ هزار معلم بازنشسته را صادر و ابلاغ كرد.

رييس‌جمهوري در ابلاغيه‌اي مجوز به‌كارگيري ۷۰ هزار معلم بازنشسته را صادر كرد. مسعود پزشكيان رييس‌جمهوري و رييس شوراي‌ عالي آموزش و پرورش در اولين ابلاغيه‌ اين شورا در دولت چهاردهم، مجوز جذب ۷۰ هزار معلم بازنشسته را صادر و ابلاغ كرد. اهم مصوبات هزاروسي‌چهارمين جلسه شوراي‌ عالي آموزش و پرورش در زمينه «دستورالعمل اجرايي تامين نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش از طريق به‌كارگيري معلمان بازنشسته در سال تحصيلي ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳» در سقف اعتبارات ابلاغي ساليانه اين وزارتخانه، به شرح زير است: 

«۱ - به‌كارگيري معلمان بازنشسته داراي مدرك تحصيلي حداقل كارشناسي و بالاتر به‌صورت حق‌التدريس تمام‌وقت (حداكثر تا سقف ۲۴ ساعت تدريس در هفته) در سال تحصيلي ۱۴۰3-۱۴۰2 در مدارس تمامي دوره‌هاي تحصيلي با رعايت نياز ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و حسب دستورالعمل توسعه سنواتي سال تحصيلي جاري، بلامانع است.

تبصره- به‌كارگيري معلمان بازنشسته داراي مدرك تحصيلي پايين‌تر از ليسانس، صرفا در صورت نبود فرد دارنده ليسانس و بالاتر، پس از تاييد و تصويب در كارگروه توسعه مديريت اداره‌كل آموزش و پرورش استان، بلامانع  خواهد  بود.
۲- حداكثر سقف مجاز پرداخت حق‌التدريس به افراد به‌كارگيري شده طبق بند ۱ و تبصره ذيل، در هفته ۲۴ ساعت  و  ماهانه ۱۰۰ ساعت  مي‌باشد.
۳- مركز برنامه‌ريزي منابع انساني و امور اداري ملزم به رعايت استفاده از به‌كارگيري معلمان بازنشسته در مدارس، تا سقف ۷۰ هزار نفر  است.»