خبر مهم نظام وظیفه برای مشمولان بالای ۸ سال +‌جزئیات

۱۴۰۳/۰۵/۲۴ - ۱۹:۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۸۸۲۹
خبر مهم نظام وظیفه برای مشمولان بالای ۸ سال +‌جزئیات

سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد که مشمولان بالای ۸ سال غیبت می‌توانند خدمت سربازی خود را در طرح انصار سپاه پاسداران به صورت پاره وقت سپری کنند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان بالای ۸ سال غیبت می‌توانند خدمت سربازی خود را در طرح انصار سپاه پاسداران به صورت پاره وقت سپری کنند.

به گزارش مهر، مشمولان غایب با شرکت در طرح انصار از مزایای انعطاف در مدت حضور و انتخاب ساعت حضور در محل کار به صورت توافقی بهره مند می‌شوند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد که مشمولان غیرغایبی که متقاضی تمدید موعد اعزام به دلیل همزمانی خدمت دو برادر هستند،می‌توانند تا پایان خدمت دوره ضرورت برادر، تمدید کنند.

از دیگر مزایای این طرح عدم محدودیت سقف کسر خدمت، انعطاف در مدت خدمت وظیفه عمومی (۱۴ الی ۲۱ ماه)، حذف ۲ ماه آموزش شبانه روزی، بخشش اضافه خدمت سنواتی و امکان خروج از کشور برای سفرهای زیارتی عتبات عالیات و حج و به‌کارگیری مشمولان طرح، متناسب با تخصص، مهارت و توانمندی افراد است.

همچنین در این طرح از امتیازات کسر خدمت تأهل ۲ ماه، فرزند اول ۳ ماه، فرزند دوم ۴ ماه و فرزند سوم ۵ ماه، کسر خدمت بواسطه عضویت در بسیج در دوران قبل از ورود به غیبت، کسری سابقه ایثارگری والدین اعم از خدمت در جبهه یا جانبازی نیز می‌توانند استفاده کنند.

این دسته از افراد در سپاه پاسداران شهرستان و استان محل سکونت بکارگیری می‌شوند و همچنین همزمان با انجام خدمت سربازی می‌توانند اشتغال به کار داشته و از بیمه برخوردار شوند.

متقاضیان طرح باید در صورت داشتن شرایط لازم برای ثبت نام به نزدیک‌ترین رده‌های سپاه (پایگاه‌های بسیج، حوزه‌های مقاومت، سپاه استانی، شهرستانی و …) مراجعه کنند.