پزشكيان:

دولت وفاق ملي عنواني صحيح و هدفمند براي دولت چهاردهم است

۱۴۰۳/۰۵/۲۵ - ۰۱:۱۷:۳۲
کد خبر: ۳۱۸۸۴۵

رييس‌جمهور «دولت وفاق ملي» را عنواني صحيح و هدفمند براي دولت چهارهم دانست و با اشاره به تدابير انديشيده شده براي بهره‌گيري از ظرفيت افراد توانمند همه گروه‌ها در دولت به عنوان يك راهبرد، گفت: نه فقط درباره وزرا بلكه در به‌كارگيري همه مديران دولتي نيز بايد امكاني فراهم شود تا هر فردي كه توانمندي بهبود وضعيت و رفع مشكلات را دارد، مورد استفاده قرار بگيرد.

رييس‌جمهور «دولت وفاق ملي» را عنواني صحيح و هدفمند براي دولت چهارهم دانست و با اشاره به تدابير انديشيده شده براي بهره‌گيري از ظرفيت افراد توانمند همه گروه‌ها در دولت به عنوان يك راهبرد، گفت: نه فقط درباره وزرا بلكه در به‌كارگيري همه مديران دولتي نيز بايد امكاني فراهم شود تا هر فردي كه توانمندي بهبود وضعيت و رفع مشكلات را دارد، مورد استفاده قرار بگيرد.

مسعود پزشكيان در جلسه صبح چهارشنبه هيات دولت، عملكرد كاروان ورزشي كشورمان در المپيك پاريس را شايسته تقدير و مايه اميد، شادي و افتخار مردم عزيز ايران دانست و بر تلاش مسوولان ورزشي كشور براي آماده‌سازي حضور ورزشكاران رشته‌هاي مختلف با بهترين آمادگي در دوره بعدي رقابت‌هاي المپيك تاكيد كرد.

رييس‌جمهور «دولت وفاق ملي» را عنواني صحيح و هدفمند براي دولت چهارهم دانست و با اشاره به تدابير انديشيده شده براي بهره‌گيري از ظرفيت افراد توانمند همه گروه‌ها در دولت به عنوان يك راهبرد، تصريح كرد: نه فقط درباره وزرا بلكه در به كارگيري همه مديران دولتي نيز بايد امكاني فراهم شود تا هر فردي كه توانمندي بهبود وضعيت و رفع مشكلات را دارد، مورد استفاده قرار بگيرد.
پزشكيان در بخش ديگري از سخنانش به تداوم و تشديد جنايات رژيم صهيونيستي در غزه اشاره و آن را حاصل حمايت همه‌جانبه كشورهاي غربي مدعي حمايت از حقوق انسان و حقوق بين‌الملل دانست و ابراز اميدواري كرد كه با اتحاد و انسجام بيش از پيش كشورهاي اسلامي، جنايت و كشتار وحشيانه رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم و بي‌دفاع غزه هر چه زودتر متوقف شود.

رييس‌جمهور همچنين با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز آغاز بازگشت آزادگان سرافراز به ميهن، اين مناسبت را به آنان و همه مردم كشور تبريك گفت و از ايستادگي آزادگان در تحمل رنج‌ها و شكنجه‌هاي دوران اسارت صميمانه  قدرداني كرد.

در ابتداي جلسه امروز معاون اول رييس‌جمهور در سخناني ضمن خوشامدگويي به آقاي اوحدي، رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران و نيز آقاي تقوي‌نژاد، دبير هيات دولت، از آقايان قاضي‌زاده هاشمي و بهادري جهرمي مسوولان سابق اين دو نهاد نيز به دليل خدمات ارزشمند آنان  قدرداني كرد.
در جلسه امروز هيات دولت همچنين وزير ورزش و جوانان در گزارشي از عملكرد تيم كشورمان در رقابت‌هاي المپيك، با اشاره به كسب ۴۱ سهميه از سوي ورزشكاران ايراني به عنوان بالاترين نصاب در تمام دوره‌هاي شركت در اين رقابت‌ها گفت: ميانگين كسب مدال ورزشكاران ايراني در المپيك ۴.۵ مدال بود، در حالي كه در اين دوره كاروان ورزشي ايران موفق به كسب ۱۲ مدال شد.
وزير راه و شهرسازي نيز در گزارشي با اشاره به برگزاري جلسه شوراي توسعه مكران، از آغاز عمليات اجرايي ايجاد سه شهر ساحلي مكران مركزي، خليج فارس و تيس خبر داد و افزود: اجراي طرح‌هاي كريدوري كشور در مسيرهاي شمال-  جنوب و شرق-  غرب نيز با سرعت خوبي در حال انجام  است.
دكتر بذرپاش همچنين از حضور تمام قد وزرات راه و شهرسازي و ساير دستگاه‌هاي مرتبط در زمينه تمهيد و تسهيل سفر زائران در آيين پياده‌روي اربعين خبر داد.
خريد ۱۱ ميليون و ۳۰۰ هزار تن گندم از كشاورزان و پيش‌بيني عبور اين ميزان از مرز ۱۲ ميليون كه بالاترين ركورد خريد گندم در سنوات گذشته محسوب مي‌شود و صرفه‌جويي ۲ ميليارد دلاري به همراه خواهد داشت، افزايش ۴ برابري حجم توليد كلزا نسبت به سال گذشته تا پايان فصل كشت و صادرات بيش از ۲۲۰ هزار تن مرغ و تخم‌مرغ در ۹ ماه گذشته نيز خبرهاي وزير جهادكشاورزي در جلسه امروز هيئت دولت بود.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز ۱۲ پرتاب موفق فضايي در سه سال گذشته، رشد چشمگير مشاركت بخش خصوصي در زمينه ساخت و پرتاب ماهواره و پيشرفت ۶۰ درصدي ساخت پايگاه فضايي چابهار را از دستاوردهاي مهم اين وزارتخانه در سه سال گذشته دانست و اعلام كرد كه با انجام تست‌هاي زيرمداري، به زودي اولين پرتاب بلوك انتقال مداري سامان كه توانايي جابه‌جايي ماهواره‌هاي سبك از مدار ۳۰۰ كيلومتري به مداري ۵ هزار كيلومتري را دارد، انجام خواهد شد.
همچنين رييس‌جمهور گفت: اگرچه ممكن است فهرست وزراي پيشنهادي براي عده‌اي ايده‌آل نباشد و انتقاداتي به آن وارد كنند، اما اين فهرست براساس اعتقاد عميق دولت چهاردهم به خرد جمعي، هم‌فكري و تعامل با همه جريانات  سياسي تهيه  شده  است.
مسعود پزشكيان رييس‌جمهور شامگاه سه‌شنبه در ديدارهاي جداگانه با اعضاي مجمع نمايندگان استان آذربايجان غربي و نيز كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، وفاق ملي و پرهيز مسوولان از اختلاف و چند دستگي را حلقه مفقوده حل مشكلات كشور دانست و بر تعامل، همفكري و هم‌افزايي دولت و مجلس براي رسيدن به راهكار علمي و اصولي حل مسائل كشور تاكيد كرد.
رييس‌جمهور وفاق ملي را از مولفه‌هاي اساسي در تهيه فهرست پيشنهادي وزراي كابينه دولت چهاردهم دانست و افزود: اگرچه ممكن است فهرست وزراي پيشنهادي براي عده‌اي ايده‌آل نباشد و انتقادهایی به آن وارد كنند، اما اين فهرست براساس اعتقاد عميق دولت چهاردهم به خردجمعي، همفكري و تعامل با همه جريانات سياسي تهيه شده و دليل اينكه در اين فهرست حتي اسامي افرادي كه در انتخابات به نامزدهاي رقيب رأي داده بودند نيز ديده مي‌شود، همين اعتقاد عميق به ضرورت وفاق ملي است.

رييس‌جمهور با بيان اينكه تلاش خواهم كرد خدمتگزار صادقي براي مردم باشم و همه كساني كه در اين كشور زندگي مي‌كنند، فارغ از جنسيت، قوميت، مذهب و فرهنگ در تصميم‌گيري و اجرا مشاركت داشته باشند، اظهار داشت: از مردم بودن و با مردم بودن و حركت در مسير اجراي عدالت از ويژگي اساسي دولت چهاردهم است.

رييس‌جمهور توسعه تعاملات با همه كشورهاي جهان به‌ويژه همسايگان را از اولويت‌هاي سياست خارجي دولت چهاردهم براي پيشرفت كشور دانست و تصريح كرد: شرط موفقيت در تعامل با دنيا ايجاد وفاق  و وحدت داخلي است.