افزايش 30 درصدي مسافران مترو در مهرماه

۱۴۰۳/۰۵/۲۵ - ۰۱:۴۴:۱۳
کد خبر: ۳۱۸۸۶۷

قائم‌مقام عمليات شركت متروي تهران با بيان اينكه با شروع سفرهاي دانشجويي و دانش‌آموزي تا ۳۰ درصد افزايش مسافر خواهيم داشت كه به تدريج تا آبان رخ مي‌دهد، گفت: تيم‌هاي فني در حال رفع نواقص ناوگان هستند تا با آمادگي ۹۸ درصد به بالا در خدمت مردم باشيم.

قائم‌مقام عمليات شركت متروي تهران با بيان اينكه با شروع سفرهاي دانشجويي و دانش‌آموزي تا ۳۰ درصد افزايش مسافر خواهيم داشت كه به تدريج تا آبان رخ مي‌دهد، گفت: تيم‌هاي فني در حال رفع نواقص ناوگان هستند تا با آمادگي ۹۸ درصد به بالا در خدمت مردم باشيم. به گزارش تسنيم، مجيد رستمي در نشست كميته تخصصي استقبال از مهر با بيان اينكه شركت بهره‌برداري مترو طبق برنامه هر سال نسبت به تغيير ظرفيت سفرها اقدام مي‌كند، اظهار كرد: براي اينكه در ماه پر تردد مهر بتوانيم ظرفيت‌سازي كنيم حركت قطارهاي فوق‌العاده را پيش‌بيني كرده‌ايم، در اين رابطه، تيم‌هاي فني در حال رفع نواقص ناوگان هستند تا با هماهنگي 98 درصد به بالاي ناوگان در خدمت مردم باشيم. وي ادامه داد: شركت بهره‌برداري براي دانش‌آموزان سفر اولي‌ نيز برنامه‌ دارد كه بر اين اساس همكاران‌مان در مترو استقبال ويژه‌اي از آنها خواهند كرد و ضمن معرفي محيط مترو، نكات ايمني را هم به آنها گوشزد خواهند كرد.

رسمتي درباره كاهش سرفاصله حركت قطارها نيز گفت: با توجه به اينكه ظرفيت جديدي به ناوگان اضافه نشده در تلاش هستيم از ظرفيت موجود به شكل بهينه استفاده كنيم. وي درباره رايگان شدن بليت مترو در مهرماه اظهار كرد: درباره اين موضوع بر اساس آنچه شهرداري به ما ابلاغ مي‌كند عمل خواهيم كرد؛ رسم سال‌هاي گذشته اين بود كه در نيمه اول سال براي دانش‌آموزان و دانشجويان رايگان باشد، امسال هم منتظر خروجي جلسات هستيم و طبق مصوبه‌اي كه ابلاغ شود، اقدام خواهيم كرد. قائم‌مقام عمليات شركت متروي تهران با اشاره به افزايش مسافران مترو با آغاز ماه مهر گفت: با شروع سفرهاي دانشجويي و دانش‌آموزي تا 30 درصد افزايش مسافر خواهيم داشت كه به تدريج تا آبان رخ مي‌دهد؛ با توجه به باري كه به شبكه افزوده مي‌شود، در ساعات پيك و در ايستگاه‌هاي تقاطعي و تبادلي، ازدحام جمعيت درجا‌به‌جايي‌ها وجود دارد كه طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده سعي داريم زمان‌هاي رسيدن قطار به اين ايستگاه‌ها را به گونه‌اي مديريت كنيم كه كمترين همزماني ورود قطارها صورت گيرد و ازدحام جمعيت كمتري ايجاد شود.