تقاضاي سفر هوايي اربعين 2 برابر عرضه صندلي پرواز

۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۰۱:۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۱۸۹۵۴

رييس سازمان هواپيمايي كشوري در پاسخ به چرايي كمبود بليت پروازهاي اربعين گفت: درخواست سفرهاي هوايي در ايام اربعين افزايش يافته و به بيش از يك ميليون نفر رسيده است. اين در حالي است كه با توجه به ظرفيت‌ها، ۵۰۰ هزار سفر رفت و ۵۰۰ هزار سفر برگشت برنامه‌ريزي شده است.

رييس سازمان هواپيمايي كشوري در پاسخ به چرايي كمبود بليت پروازهاي اربعين گفت: درخواست سفرهاي هوايي در ايام اربعين افزايش يافته و به بيش از يك ميليون نفر رسيده است. اين در حالي است كه با توجه به ظرفيت‌ها، ۵۰۰ هزار سفر رفت و ۵۰۰ هزار سفر برگشت برنامه‌ريزي شده است. اين يعني تقاضا بيش از ظرفيت موجود است و از اين بابت شرمنده مردم هستيم.

محمد محمدي بخش در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: از ۲۸ مرداد تا ۲ شهريور زمان اوج پروازها به نجف است و روز اربعين و يك روز قبل از آن نيز اوج زمان برگشت زائران تلقي مي‌شود. وي افزود: ۶۰ درصد بليت‌ پروازهاي اربعين عرضه شده است. حدود ۳۰ درصد هم ظرف دو سه روز آينده ارايه مي‌شود و مابقي نيز تدريجي در اين ايام عرضه خواهد شد. رييس سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: به مردم توصيه مي‌كنيم كه از كل بازه زماني اربعين استفاده كنند. وي با بيان اينكه عرضه بليت خارج از شبكه نداريم، گفت: نظارت‌هاي لازم در اين بخش انجام و سايت‌هاي فروش بليت پروازهاي اربعين نيز مشخص شده است. محمدي‌بخش در پاسخ به چرايي كمبود بليت پروازهاي اربعين گفت: درخواست سفرهاي هوايي در ايام اربعين افزايش يافته و به بيش از يك ميليون نفر رسيده است. اين در حالي است كه با توجه به ظرفيت‌ها، ۵۰۰ هزار سفر رفت و۵۰۰هزار سفر برگشت برنامه‌ريزي شده است. اين يعني تقاضا بيش از ظرفيت موجود است. از اين بابت شرمنده مردم هستيم. وي همچنين اضافه كرد: شركت‌هاي هواپيمايي بليت‌هاي خود را در سايت‌هايشان عرضه مي‌كنند ولي ممكن است به دليل تقاضاي بالا اين بليت‌ها در لحظه فروش برود.