سقوط ارزش «ترامپ مديا» بعد از بازگشت ترامپ به «ايكس»

۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۰۱:۱۸:۵۰
کد خبر: ۳۱۸۹۵۹

ارزش سهام شركت «ترامپ مديا» به دنبال نتايج ضعيف سه ماهه و بازگشت نامزد جمهوري‌خواه رياست‌جمهوري امريكا به شبكه اجتماعي «ايكس»، روز چهارشنبه سقوط كرد و نزديك به پايينترين حد خود ايستاد. به گزارش ايسنا، كاهش برتري ترامپ در نظرسنجي‌ها و تاثير فضاي انتخاباتي بر بازارها در هفته‌هاي اخير، به سهام شركت فناوري و رسانه‌اي «ترامپ مديا» ضربه زده است.

ارزش سهام شركت «ترامپ مديا» به دنبال نتايج ضعيف سه ماهه و بازگشت نامزد جمهوري‌خواه رياست‌جمهوري امريكا به شبكه اجتماعي «ايكس»، روز چهارشنبه سقوط كرد و نزديك به پايينترين حد خود ايستاد. به گزارش ايسنا، كاهش برتري ترامپ در نظرسنجي‌ها و تاثير فضاي انتخاباتي بر بازارها در هفته‌هاي اخير، به سهام شركت فناوري و رسانه‌اي «ترامپ مديا» ضربه زده است. ترامپ سهامدار بزرگ شركت «ترامپ مديا» است كه دارايي اصلي آن، اپليكيشن «تروث سوشال» (Truth Social) به عنوان شبكه اجتماعي محبوب در ميان برخي از محافظه‌كاران است.

ترامپ بازگشت خود به «ايكس» را با مصاحبه‌اي با ايلان ماسك اعلام كرد. «ايكس» (توييتر سابق) در ژانويه سال ۲۰۲۱، حساب كاربري دونالد ترامپ را معلق كرد اما پس از اينكه اين شركت در سال ۲۰۲۲ توسط ايلان ماسك خريداري و خصوصي شد، دسترسي رييس‌جمهور سابق به حسابش، برگردانده شد. حدود ۱.۳ ميليون نفر در گفت‌وگوي طولاني بين دونالد ترامپ و ايلان ماسك كه طي آن، درباره موضوعات گوناگون، از سوء قصد به ترامپ گرفته تا ژئوپليتيك و اقتصاد بحث شد، حضور داشتند.

به گفته تحليلگران، اين واقعيت كه اين مكالمه به جاي «تروث سوشال»، در «ايكس» انجام شد، براي سرمايه‌گذاران مشخص كرد كه «ايكس»، يك بازيگر برجسته در فضاي شبكه‌هاي اجتماعي است. ترامپ مرتبا در پلتفرم «تروث سوشال» كه در فوريه سال ۲۰۲۲ راه‌اندازي شد، پست مي‌گذارد، اما پستهاي او در اين پلتفرم، مخاطبان بسيار كمتري نسبت به «ايكس» دارد. سهام «ترامپ مديا» بيش از نيمي از ارزش خود را از زمان عرضه عمومي در مارس، از دست داده است. ارزش بازار اين شركت از بيش از ۹ ميليارد دلار در اوايل سال ميلادي جاري، به ۴.۷۳ ميليارد دلار كاهش يافته است. ارزش سهام «ترامپ مديا» در معاملات روز چهارشنبه، با ۱.۹ درصد كاهش، به ۲۳.۵۴ دلار رسيد. پس از اينكه شركت اعلام كرد مي‌تواند ميليون‌ها سهم را بفروشد، سهامش در ۱۶ آوريل، به ۲۲.۸۴ دلار سقوط كرده بود. بر اساس گزارش رويترز، تحليلگران درباره عملكرد سهام «ترامپ مديا» در صورت شكست ترامپ در انتخابات رياست‌جمهوري نوامبر، ابراز نگراني كرده‌اند.