توزيع روزانه ۸۰ هزار گذرنامه

۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۰۱:۱۹:۲۱
کد خبر: ۳۱۸۹۶۰

مديرعامل شركت ملي پست با اشاره به اينكه در آستانه پياده‌روي اربعين حسيني، با به‌كارگيري تمامي ظرفيت‌هاي شبكه پستي، روزانه به‌طور ميانگين ۸۰ هزار گذرنامه در نشاني گيرندگان توزيع مي‌شود، گفت: متقاضيان مي‌توانند بين ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از دريافت نخستين پيامك حاوي باركدپستي، از طريق سامانه رهگيري شركت ملي پست فرايند سير مرسوله خود را پيگيري كنند.

مديرعامل شركت ملي پست با اشاره به اينكه در آستانه پياده‌روي اربعين حسيني، با به‌كارگيري تمامي ظرفيت‌هاي شبكه پستي، روزانه به‌طور ميانگين ۸۰ هزار گذرنامه در نشاني گيرندگان توزيع مي‌شود، گفت: متقاضيان مي‌توانند بين ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از دريافت نخستين پيامك حاوي باركدپستي، از طريق سامانه رهگيري شركت ملي پست فرايند سير مرسوله خود را پيگيري كنند. به گزارش ايسنا، محمود ليايي -مديرعامل شركت ملي پست- با اشاره به اينكه از ابتداي امسال تاكنون بيش از دو ميليون و ۸۰۰ هزار گذرنامه‌ توزيع شده، گفت: بخش زيادي از اين گذرنامه‌ها، مربوط به زائران اربعين بوده است.

وي با اشاره به تسهيل در مراحل رهگيري و تحويل گذرنامه‌هاي امسال افزود: براي نخستين‌بار، روي تمامي پاكت‌هاي گذرنامه‌هاي زيارتي، شماره تماس‌گيرنده درج شده تا عمليات تحويل با سرعت بيشتري انجام شود. به گفته وي، دفاتر كشيك عصرگاهي در ۹ ناحيه پستي تهران داير شده تا هموطناني كه به هر دليل مايل به دريافت گذرنامه در نوبت عصر هستند، با همراه داشتن باركدپستي به دفتر پستي منطقه خود، مراجعه كرده و گذرنامه خود را تحويل بگيرند. وي با اشاره به اينكه خوشبختانه با فرهنگ‌سازي كه صورت گرفت مردم از چند ماه پيش، نسبت به تمديد، تعويض يا درخواست گذرنامه اقدام كرده‌اند كه اين موضوع موجب شده ترافيك توزيع در اين روزهاي باقيمانده تا مراسم اربعين، عادي باشد، افزود: همچنين تعامل سازنده‌اي كه بين ما و نيروي انتظامي به وجود آمده موجب شده، خدمت‌رساني پست در حوزه گذرنامه هر سال با كيفيت مطلوب‌تري ارايه شود و رسوب و تاخير به حداقل برسد. معاون وزير ارتباطات ايجاد باجه پاسخگويي حضوري به زوار در چهار راه لشگر (باجه مركزي) از ساعت ۷ تا ۲۱ و ارسال حداكثري گذرنامه‌هاي دريافتي از فراجا به استان‌ها تا قبل از حركت خطوط روزانه پستي را از ديگر اقدامات پست به منظور تسريع در فرايند خدمت‌رساني به زائران حسيني در تحويل گذرنامه‌ها ذكر كرد.

ليايي با تاكيد بر اينكه توليد باركد پستي به معني تحويل گذرنامه به ادارات پست نيست، اظهار كرد: متقاضيان مي‌توانند بين ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از دريافت نخستين پيامك حاوي باركدپستي، از طريق سامانه رهگيري شركت ملي پست به نشاني najatracking.post.ir فرايند سير مرسوله خود را پيگيري كنند. مديرعامل شركت ملي پست با اشاره به خدمات اين شركت در كشور عراق گفت: موضوع ديگر راه‌اندازي خدمت «زائر پست» است كه سال گذشته با عنوان «پست يافته»، اجرا شد و امسال تغييراتي در آن ايجاد و مقرر شده ۸ ايستگاه با عنوان زائر پست در مسير پياده روي اربعين مستقر شود. براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، ليايي با اشاره به اينكه ۲ ايستگاه از اين ايستگاه‌ها در محل كنسولگري نجف و كربلا و ۶ ايستگاه ديگر در مسير راهپيمايي اربعين در موكب‌هاي اصلي ايراني است، تصريح كرد: سال گذشته اين خدمت توسط يك سامانه نرم افزاري فقط در حد اسناد و مدارك مفقود شده بود، اما امسال تلفن همراه و كوله‌پشتي و افراد گمشده هم به اين سامانه اضافه شده است.