چرا شاهرخ خان به هالیوود نمی‌رود؟

۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۱:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۸۹۸۳
چرا شاهرخ خان به هالیوود نمی‌رود؟

شاهرخ خان ستاره سینمای هند در حاشیه جشنواره لوکارنو درباره دلایل عدم حضور در سینمای هالیوود صحبت کرد.

شاهرخ خان که از چهره‌های نمادین سینمای بالیوود محسوب می‌شود امسال و در هفتاد و هفتمین جشنوار فیلم لوکارنو با دریافت جایزه یوزپلنگ طلایی به پاس یک عمر دستاورد سینمایی مورد تقدیر گرفت.

به گزارش ایسنا، این بازیگر در بخشی از مصاحبه‌اش با ورایتی درباره این که چرا تا به حال در یک فیلم هالیوودی حضور نداشته و تحت چه شرایطی به آن فکر می‌کند، توضیح داد:«فکر می‌کنم هالیوود بزرگترین و برترین سینمای جهان از نظر دسترسی و نحوه تماشای آن توسط مردم است. فکر نمی‌کنم در موقعیتی باشم که بخواهم انتخاب کنم و شرایطی را بگذارم، اما بله، وقتی فرصتی پیش آمد، امیدوارم بتوانم به اندازه کافی خوب انگلیسی صحبت کنم اما باید نقشی باشد که درخور جایگاهی باشد که تماشاگران هندی به من داده‌اند و نباید ناامید کننده باشد. به نظر من بسیارخوش شانس هستم و کاملا نسبت به احترامی که مردم برایم قائل هستند آگاه هستم. مردم به کاری که من انجام می‌دهم نگاه می‌کنند و خیلی به من احترام گذاشته‌اند. همه آنچه را که دارم مدیون مردم هند و سراسر جهانم. وقتی نقشی در هر فیلمی بازی می‌کنم، چه یک فیلم هندی باشد یا یک فیلم هندی جنوبی یا یک فیلم مراتی یا یک فیلم فرانسوی یا یک فیلم هالیوود، باید احترامی را رعایت کنم. بنابراین فکر نمی‌کنم هنوز کسی چنین نقشی را به من پیشنهاد داده باشد. من در هالیوود هیچ نماینده‌ای ندارم و راستش دنبالش هم نرفته‌ام. رویای من این است که یک فیلم هندی به اندازه  یک فیلم بزرگ هالیوودی در سطح جهانی دیده شود، چه من به عنوان یک بازیگر، تهیه کننده، نویسنده یا هر چیزی دیگر در آن نقش داشته باشم یا نه. فقط می‌خواهم یک داستان هندی در سراسر جهان دیده شود و امیدوارم بتوانم بخش کوچکی از آن باشم».

شاهرخ خان ۵۸ ساله از زمان نقش‌آفرینی موفقیت آمیز خود در فیلم‌ «بازیگر»(۱۹۹۳) و فیلم رمانتیک کلاسیک «داماد عاشق عروس را می‌برد» (۱۹۹۵) ستاره گیشه و سفیر جهانی سینمای هند بوده است. او برای فیلم‌هایی مانند «دیوادس» که در آن نقش یک معتاد الکلی را بازی می‌کند و برای بازی در نقش یک مرد مبتلا به سندروم آسپرگر در فیلم «نام من خان است» (۲۰۱۰) مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

جایزه دستاورد جشنواره لوکارنو در حالی امسال به شاهرخ خان تعلق گرفت که این بازیگر در سال ۲۰۲۳ در سه فیلم پرفروش «دونکی»، «پاتان» و «جاوان» نقش‌آفرینی کرد. فیلم سینمایی «جاوان» طبق برخی تخمین‌ها با درآمدی نزدیک به ۱۴۰ میلیون دلار به پرفروش‌ترین فیلم هندی تمام دوران تبدیل شده است.