تهديد و اجبار اينفلوئنسر‌ها در طرح روابط عمومي گوگل براي پيكسل ۹

۱۴۰۳/۰۵/۲۸ - ۰۱:۲۹:۳۹
کد خبر: ۳۱۹۰۵۱

روابط شركت‌ها با توليدكنندگان محتوا و اينفلوئنسر‌ها در موارد بسياري خبرساز شده است اما آنچه فعالان فضاي مجازي از طرح جديد گوگل گزارش كردند احتمالا براي آوازه برند پيكسل و گوگل گران تمام مي‌شود.

روابط شركت‌ها با توليدكنندگان محتوا و اينفلوئنسر‌ها در موارد بسياري خبرساز شده است اما آنچه فعالان فضاي مجازي از طرح جديد گوگل گزارش كردند احتمالا براي آوازه برند پيكسل و گوگل گران تمام مي‌شود. اسكرين‌شات‌هاي منتشر شده در شبكه اجتماعي ايكس و تردز نشان مي‌دهد كه گوگل توليدكنندگان محتوا را تهديد كرده است كه اگر گوشي‌هاي ديگري را بالاتر و بهتر از سري جديد پيكسل ارزيابي كنند، شركت رابطه خود را با آنها پايان مي‌دهد. به گزارش پيوست، اسكرين‌شات‌هاي منتشر شده كه به تاييد وبسايت خبري ورج رسيده‌اند بخشي از توافق Team Pixel، يكي از طرح‌هاي آژانس پي‌آر 1000head، براي گوگل و تبليغ سري جديد گوشي‌هاي اين شركت است. توليد‌كنندگان محتوا براساس طرح تيم پيكسل مي‌توانستند خيلي زود به گوشي‌هاي جديد گوگل دسترسي يافته و از آن براي توليد محتوا استفاده كنند.

براساس توافق آژانس پي‌آر با شركت‌كنندگان، در صورتي كه «به نظر برسد برند‌هاي ديگر به پيكسل ترجيح داده شده‌اند، ما مجبوريم رابطه خود را با برند و توليدكننده‌ محتوا قطع كنيم.» با اين حال كايلا جير، مدير ارتباطات گوگل، در توضيح به ورج اعلام كرده است كه: « تيم‌پيكسل يك طرح ويژه و جداي از طرح‌هاي خبري و بازبيني اينفلوئنسر‌ها است. هدف از تيم پيكسل اين است كه دستگاه را به دست توليدكنندگان محتوا برساند و در اينجا هدف منابع خبري و بررسي‌كننده‌هاي گوشي نيست. ما در بياني كه روز گذشته در طرح تيم‌پيكسل به نمايش در آمد اشتباه كرديم و در حال حاضر حذف شده است.» گفتني است كه با وجود همكاري گوگل با آژانس پي‌آر 1000heads، اين شركت مستقيما كنترلي روي طرح مذكور ندارد و در اين طرح‌ها هدف اصلي فراهم كردن امكان دسترسي براي اينفلوئنسر‌ها و طرفداران پروپاقرص گوگل است تا در نقش سفيران برند ايفاي نقش كنند. افزون بر اين، چنين طرح‌هايي با بازبيني و ارزيابي‌هاي رايج تفاوت دارند. براي مثال روزنامه‌نگاران و اينفلوئنسر‌ها در فرايند بازبيني رسمي محصولات را پيش و پس از مراسم معرفي پيكسل ۹ بررسي كردند.