لايحه تشكيل سازمان گردشگري شهرداري به كميسيون فرهنگي شوراي شهر برگشت خورد

تذكر شوراي شهر تهران به زاكاني درباره مراكز درماني

۱۴۰۳/۰۵/۲۹ - ۰۱:۴۰:۴۵
کد خبر: ۳۱۹۱۲۴

برخي از اعضاي شوراي شهر تهران به وضعيت نامناسب ارايه خدمات در مراكز درماني طرف قرارداد شهرداري تهران انتقاد كردند. همزمان لايحه تشكيل سازمان گردشگري شهرداري به كميسيون فرهنگي شوراي شهر برگشت خورد. دويست و پنجاه و هفتمين جلسه شوراي شهر تهران صبح ديروز به رياست مهدي چمران رييس شوراي شهر تهران برگزار شد.

گروه راه و شهرسازي|

برخي از اعضاي شوراي شهر تهران به وضعيت نامناسب ارايه خدمات در مراكز درماني طرف قرارداد شهرداري تهران انتقاد كردند. همزمان لايحه تشكيل سازمان گردشگري شهرداري به كميسيون فرهنگي شوراي شهر برگشت خورد. دويست و پنجاه و هفتمين جلسه شوراي شهر تهران صبح ديروز به رياست مهدي چمران رييس شوراي شهر تهران برگزار شد. نرجس سليماني رييس كميسيون نظارت و حقوقي شوراي شهر تهران در جريان جلسه ديروز شورا با اشاره به انجام تعهدات شهرداري تهران در قبال بازنشسته‌ها گفت: انتظار مي‌رود شهرداري تهران در اين بخش به تكاليف خود عمل كند. متاسفانه معوقات شهرداري تهران به مراكز درماني تعيين و تكليف نشده و همين امر مشكلاتي را در فرآيند خدمت‌رساني به بازنشستگان ايجاد كرده است. او با اشاره به انباشت بدهي از سوي شهرداري تهران به مراكز درماني طرف قرارداد اين مجموعه گفت: بدهي شركت شهرسالم به مراكز درماني باعث فسخ قرارداد يك طرفه از سوي بيمارستان‌ها و داروخانه‌ها شده است و به شهردار تهران تذكر داده مي‌شود كه اين موارد را به صورت جدي دنبال كند و مديراني كه به دنبال تامين قبر و مسكن زيرزميني براي كاركنان هستند بايد به فكر امروز و سلامت كاركنان باشند. ناصر اماني عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران نيز از شهرداري تهران خواست نسبت به موضوع درمان بازنشستگان توجه ويژه‌تري را داشته باشد.

وي تصريح كرد: چند روز پيش نامه‌اي در خصوص بدهي شهرداري تهران به مراكز درماني به شهرداري ارسال شد و مبلغ بدهي شهرداري به شركت شهر سالم عدد قابل توجهي است و از ابتداي سال تا امروز كمك قابل توجهي از سوي شهرداري تهران به شركت شهر سالم نشده تا اين مجموعه بتواند بدهي‌هاي خود را با مراكز درماني طرف قرارداد تسويه كند. زهرا شمس احسان نيز با اشاره به اهميت رعايت HSE در مراكز درماني، اظهار كرد: شهرداري تهران اقدامات گسترده‌اي را براي ارزيابي رعايت موارد ايمني در بيمارستان‌ها و مراكز درماني انجام داده و حفظ ايمني اين مراكز براي رعايت امنيت عمومي جامعه ضروري است.

رييس كميته اجتماعي شوراي شهر تهران با بيان اينكه فرسودگي ساختاري و جانمايي نامناسب بهره وري اين مراكز را كاهش مي‌دهد، تصريح كرد: براي حل اين مشكلات از شهردار تهران تقاضا داريم ارزيابي جامعي انجام دهد و علاوه بر دستور ارزيابي، تخصيص اعتبارات با ايمن سازي مراكز را در دستور كار قرار دهد. با توجه به حساسيت بالاي موضوع انتظار مي‌رود اين اقدامات در اسرع وقت و با جديت تمام دنبال شود تا از انطباق كامل با استانداردهاي ايمني اطمينان حاصل كنيم.

 

تشكيل سازمان گردشگري شهرداري

لايحه تشكيل سازمان گردشگري شهرداري تهران نيز ديروز در شوراي شهر مورد بررسي قرار گرفت، اما با هدف بررسي‌هاي مجدد به كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا مرجوع شد .

نرگس معدني پور، رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران روز يكشنبه در جريان بررسي لايحه تشكيل سازمان گردشگري شهرداري تهران اظهار كرد: لايحه تشكيل سازمان گردشگري مختصر بود و ساختار، اهداف، چگونگي تشكيل و ادغام سازمان‌ها و مجموعه‌ها مورد توجه قرار نگرفته بود و تنها مجوز ادغام مراكز گردشگري در اين لايحه آمده بود كه تصميم گرفتيم لايحه اصلاح و جهت تصويب به شورا ارسال شود.

معدني پور اظهار كرد: شهرداري تهران موظف است به منظور توسعه گردشگري پايدار شهري، تامين زيرساخت‌ها و رفع كمبودها، ارتقاي كمي و كيفي خدمات و تاسيسات گردشگري و تبديل شهر تهران به مقصد گردشگري با جذب گردشگران و جهانگردان و ايجاد چرخه رفت و آمد با ديگر مراكز جهانگردي و تفريحي با رويكرد كوچك سازي و چابك سازي ساختار شهرداري تهران نسبت به تشكيل سازمان گردشگري اقدام كند.

 

آفت موازي‌كاري در كشور

سيد جعفر تشكري هاشمي، رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شورا نيز گفت: تا چند سال پيش سازماني تحت عنوان سازمان گردشگري در دولت وجود داشت و اكنون نيز يك وزارتخانه ماموريت گردشگري داخلي و خارجي را دنبال مي‌كند، فعاليت‌ها و تشكيلات موازي از آفت‌هاي كشور هستند تداخلات كاري منجر به صرف انرژي بسيار مي‌شود به نظر مي‌رسد با بودن وزارت گردشگري و ادارات كل اين وزارتخانه، تشكيل سازمان گردشگري در شهرداري تهران موازي‌كاري است.تشكري هاشمي تاكيد كرد: در هيچ يك از وظايف شهرداري تهران، ماموريتي تحت عنوان گردشگري وجود ندارد و امروز چيزي فراتر از قانون را براي شهرداري تهران تعريف مي‌كنيم، با ايجاد اين سازمان بايد پست‌هاي جديدي را به وجود آورد و نيروي انساني متعددي را جذب كرد كه اين كار در مسير چابك سازي شهرداري موثر نيست. وي با بيان اينكه ما نه تنها براي چابك سازي قدمي برنداشته‌ايم بلكه براي توسعه سازمان گام برمي‌داريم، ادامه داد: ما وارد كاري مي‌شويم كه در اولويت‌هاي شهرداري تهران نيست و در آخرين سال اين دوره ايجاد تعهد و ساختارهاي جديد مي‌تواند مديران آينده اين دوره را نيز با مشكلاتي روبه رو كند.

تشكري هاشمي افزود: ما تا پيش از اين ستاد گردشگري براي موضوعات داخلي داشته‌ايم و ستادها چون جزو ساختارها محسوب نمي‌شوند، وجود آن قابل قبول بود به هر شكل راي ما به تشكيل اين سازمان منفي است و پيشنهاد بنده بازگشت اين لايحه براي بررسي بيشتر آن است.

مهدي چمران، رييس شوراي اسلامي شهر تهران نيز با بيان اينكه در حكم ۹۱ به تشكيل سازمان گردشگري اشاره شده است، اضافه كرد: به اين موضوع اشاره شده بود كه بايد مديريت درياچه خليج فارس، كوهسار موزه‌ها، ياس فاطمي، پارك جنگلي سرخه حصار، اراضي عباس آباد و مواردي ديگر ادغام شوند. چمران افزود: در برنامه چهارم به عدم افزايش نيروهاي انساني اشاره شده و قطعا و يقينا نبايد نيرويي با تشكيل اين سازمان اضافه شود و بايد چابك سازي سازمان مورد توجه قرار بگيرد، شركت اراضي عباس‌آباد مصوبه هيات دولت دارد و بايد در دولت نيز تصويب شود و پيش از تصويب ادغام آن عملياتي نيست. وي با بيان اينكه مصوبه شركت واحد اتوبوسراني مصوبه مجلس و اراضي عباس آباد مصوبه دولت است، يادآور شد: بايد در متن لايحه به اين اشاره شود كه مجموعه‌ها بايد ادغام شوند و با مديريتي واحد كار خود را انجام دهند. چمران با تاكيد بر اينكه درست است كه وزارت ميراث فرهنگي داريم اما اگر قرار باشد كاري انجام شود بايد شهرداري انجام دهد، اظهار كرد: اگر قرار بر برگزاري تورهاي گردشگري باشد، شهرداري بايد انجام دهد، شهرداري مكمل وزارت ميراث فرهنگي است. بر اساس پيشنهاد رييس شوراي شهر تهران، لايحه تشكيل سازمان گردشگري براي بررسي مجدد و رعايت ساختارها مرجوع شد.