طرح ساماندهي كارگران همچنان در ابهام

۱۴۰۳/۰۵/۲۹ - ۰۱:۵۹:۵۹
کد خبر: ۳۱۹۱۴۲
طرح ساماندهي كارگران همچنان در ابهام

يك فعال كارگري از رييس‌جمهور درخواست كرد پيگير تصويب طرح ساماندهي و حذف پيمانكاران باشد و با نظر مثبت ماجرا را دنبال كند.

يك فعال كارگري از رييس‌جمهور درخواست كرد پيگير تصويب طرح ساماندهي و حذف پيمانكاران باشد و با نظر مثبت ماجرا را دنبال كند. طرح ساماندهي بيش از سه سال است كه بين مجلس، شوراي نگهبان و مجمع تشخيص در رفت و برگشت است؛ سرنوشت اين طرح بالاخره به كجا رسيد و آيا اميدي به حذف پيمانكاران هست؟
رامين اناري، نماينده جمعي از كارگران قراردادي و شركتي مشمول طرح در اين رابطه مي‌گويد: نزديك سه ماه است كه طرح ساماندهي در مجمع تشخيص در انتظار نظر نهايي اين نهاد است؛ ظاهراً كميسيون اقتصادي هيات نظارت مجمع تشخيص به اين طرح راي منفي داده اما نمايندگان مجلس رايزني كرده‌اند و قرار است اين طرح به صحن مجمع تشخيص بيايد و در مورد آن راي‌گيري شود. اين فعال كارگري از رييس‌جمهور درخواست مي‌كند پيگير تصويب طرح ساماندهي و حذف پيمانكاران باشد. اناري اظهار داشت: اميدواريم اين طرح در صحن مجمع تشخيص بيايد راي مثبت بياورد. نمايندگان مجلس نيز قول داده‌اند كه اگر طرح تصويب نشود، در اين مورد يك لايحه جديد بدهند و آن را به تصويب برسانند. به گفته او، پيمانكاران سرنوشتِ نزديك به يك ميليون كارگر شركتي و پيمانكاري را در نهادهاي سراسر كشور به دست گرفته‌اند و حضور گسترده آنها مصداق برده‌داري نوين است.