بازگشت سوت به پليس راهور پايتخت

۱۴۰۳/۰۵/۲۹ - ۰۲:۰۲:۳۸
کد خبر: ۳۱۹۱۴۳
بازگشت سوت به پليس راهور پايتخت

رييس پليس راهور تهران بزرگ گفت: سوت جزئي از تجهيزات ما در پليس راهور است و همه همكاران من مجددا از آن استفاده خواهند كرد. سرهنگ سيد ابوالفضل موسوي پور افزود: از قديم ابزار كار پليس مخصوصا پليس راهنمايي و رانندگي، سوت بوده است و حتي در فيلم‌هاي قديمي نيز مشاهده مي‌كنيد كه پليس در سرچهارراه‌ها از سوت استفاده مي‌كند.

رييس پليس راهور تهران بزرگ گفت: سوت جزئي از تجهيزات ما در پليس راهور است و همه همكاران من مجددا از آن استفاده خواهند كرد. سرهنگ سيد ابوالفضل موسوي پور افزود: از قديم ابزار كار پليس مخصوصا پليس راهنمايي و رانندگي، سوت بوده است و حتي در فيلم‌هاي قديمي نيز مشاهده مي‌كنيد كه پليس در سرچهارراه‌ها از سوت استفاده مي‌كند. او اظهار داشت: اين سوت، در كنترل و روان سازي به همكاران من كه در خيابان‌ها مستقر هستند؛ كمك بسياري مي‌كند و در بيشتر كشورها نيز اين مساله رايج است. رييس پليس راهور تهران بزرگ ادامه داد: سوت از گذشته با پليس بود، اما مدتي است كه از آن استفاده نمي‌شد اما من به تمام همكارانم اعلام كرده‌اند كه بايد از سوت مجددا استفاده كنند. موسوي پور گفت: سوت، جزئي از لباس و تجهيزات ما در پليس است و نبايد آن را حذف كرد. استفاده از سوت به عنوان يك دستورالعمل داخلي عنوان كرده ايم و همه بايد از آن استفاده كنند.

او در پاسخ به اين پرسش كه اگر كسي قصد توزيع كلاه ايمني نذري داشته باشد؛ چه مساله‌اي را بايد مدنظر قرار دهد؛ افزود: اين افراد بايد حتما كلاه‌هاي ايمني استاندارد را تهيه و توزيع كنند و مي‌توانند از پليس نيز در اين باره مشورت بگيرند. رييس پليس راهور تهران بزرگ در پاسخ به پرسشي درباره اينكه آيا رانندگان خودروي پليس نيز اجازه جريمه كردن دارند يا خير گفت: شهروندان بايد دقت كنند كه تنها همكاران من كه لباس سفيد پليس راهنمايي و رانندگي بر تن دارند و اتيكت لباس آنها مشخص است؛ مي‌توانند رانندگان را جريمه كنند و ساير افرادي كه راننده يا سرباز هستند؛ نمي‌توانند كسي را جريمه كنند. در صورت مشاهده اينگونه تخلف، شهروندان مي‌توانند با تماس با شماره ۱۹۷، گزارش خود را ثبت كنند تا اين تخلف توسط مسوولان مربوطه بررسي شود زيرا اين مساله كاملا قابل پيگیري است.